لاروهای پشمالود باعت بیماری‌های پوستی با خارش‌های شدید می‌شوند

طبیعت به هر بلایی مبتلا شود ما نیز مبتلا خواهیم شد. لاروهای پشمالود باعت بیماری‌های پوستی با خارش‌های شدید می‌شوند

به گزارش گلونی هادی کیادلیری در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: متاسفانه در سال‌های اخیر بدلیل دستکاری و دستبردهایی که در طبیعت زده‌ایم و تاحد استثمار از آنها بهره‌کشی کرده‌ایم باعث طغیان انواع و اقسام آفات و بیماری‌ها در این جنگل‌های در حال احتضار شده‌ایم که برخی از آنها که در چند سال اخیر در جنگل‌های شمال (از جلگه تا ارتفاعات) نیز طغیان کرده‌اند نه تنها برای گیاهان بلکه برای انسان‌ها نیز مشکلات جدی ایجاد خواهند کرد.

چند گونه از این آفات که دارای لاروهای (کرم‌های) پشمالود هستند همانطوریکه در عکس مشاهده می‌کنید باعت بیماری‌های پوستی با خارش‌های شدید می‌شوند و همچنین در برخی افراد باعث مشکلات تنفسی شده که لازم دانسته‌ام این مورد را اطلاع‌رسانی کنم.

البته گاهی خود طبیعت می‌تواند آنها را کنترل کند در تصاویر لاروهای مرده‌ایی را می‌بینید که بدلیل همین سرمای اخیر (هر چند باعث سرما زدگی درختان شده است) از بین رفته‌اند.

لاروهای پشمالود
لاروهای پشمالود باعت بیماری‌های پوستی با خارش‌های شدید می‌شوند

نکات مهم:

۱. در صورت مشاهده این گونه آفت‌ها در سطح وسیع و زیاد در روزهای آفتابی و زمانی که باد می‌وزد وارد عرصه‌های آلوده نشوید زیرا موهای بسیار ریز این آفت که در هوا پراکنده می‌شود شما را مبتلا خواهد کرد.

۲. به این نوع لاروها دست نزنید.

۳. در صورتیکه در مناطق ییلاقی اطراف منازل خود آنها را مشاهده کردید قبل از جارو زدن منزل برای اولین بار، با پارچه مرطوب ابتدا تمیز کنید.

۴. در صورتیکه سموم تایید شده‌ایی در دسترس نداشتید با پاشیدن آب روی آنها تا حدی می‌توانید باعث از بین بردن آنها شوید.

۵. اگر به عوارض گفته شده مبتلا شدید بهترین درمان دوش آب سرد می‌باشد.

۶. در صورت ادامه یافتن مشکل حتما به پزشک مراجعه و موضوع را با او در میان بگذارید.

پایان

کد خبر : 165072 ساعت خبر : 1:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165072
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات