مرمت بیرونی قلعه فلک الافلاک به پایان رسید

مرمت بیرونی قلعه فلک الافلاک به پایان رسید

به گزارش پایگاه خبری گلونی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان، سید امین قاسمی از پایان مرمت اضطراری نماهای بیرونی قلعه فلک الافلاک خرم آباد خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان صبح امروز پنجشنبه ۸ خرداد ماه در بازدید اصحاب رسانه استان از روند انجام مرمت اضطراری قلعه فلک الافلاک اظهار داشت:

متاسفانه بر اثر زلزله ۵/۱ ریشتری اردیبشهت ماه سال جاری برخی از آثار تاریخی استان لرستان از جمله قلعه فلک الافلاک و خانه تاریخی قاضی آخوند ابو خرم آباد و همچنین چند خانه تاریخی در بروجرد نیز دچار آسیب شدند.

مرمت بیرونی قلعه فلک الافلاک

قاسمی بیان داشت: خوشبختانه در قدم اول با حمایت‌های دکتر خادمی استاندار لرستان مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را بصورت نقدی و امانی به منظور مرمت اضطراری قلعه جذب کردیم و در این راستا یک‌ شرکت تخصصی مرمت بناهای تاریخی که تنها نمایندگی استاتیکال اروپا در ایران است را شناسایی و بلافاصله کار دوخت و دوز ترک‌های قلعه را آغاز کردیم.

سید امین قاسمی افزود: این شرکت بلافاصله به صورت تخصصی مشغول مرمت ترک‌های ایجاد شده در کنگره‌های قلعه شد که تاکنون حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و حدود ۳۳ دندانه از کنگره‌های قلعه که دچار آسیب شده بود بطور کامل مرمت شده‌اند.

او با بیان اینکه ظرف یک‌هفته تا ده روز آینده کار مرمت اضطراری و بازسازی کامل این ترک‌ها پایان خواهد یافت‌ اظهار کرد: مرمت‌های بیرونی قلعه اتمام یافته و بلافاصله مرمت و بازسازی ترک‌های داخلی نیز از فردا آغاز می‌شود که در نهایت تا ۱۵ روز آینده مرمت اضطراری این قلعه تاریخی و ارزشمند پایان خواهد یافت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اضافه کرد: مطالعات طرح استحکام بخشی این بنای ارزشمند نیز در دست اقدام است و در نیمه دوم تابستان امسال آماده ارائه خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 164520 ساعت خبر : 12:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164520
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات