مهار آتش‌ در کوه رباط ایذه

مهار آتش‌ در کوه رباط ایذه

 رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه از مهار کامل شعله‌های آتش در کوه رباط ایذه خبر داد.

به گزارش گلونی فرزاد حسین‌پور شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از عصر روز گذشته آتش در چند نوبت به جان کوه رباط در دهستان مرغا ایذه افتاد.

وی افزود: از همان بدو گزارش این حادثه چندین تیم از نیروهای منابع طبیعی، هلال احمر و محیط‌زیست به محل وقوع این آتش‌سوزی اعزام شدند و تا ظهر امروز در محل آتش‌سوزی حضور داشتند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه ادامه داد: با توجه به وزش باد در منطقه و احتمال شروع مجدد آتش‌سوزی نیروها در محل حادثه اتراق و امروز آتش‌سوزی‌ مجدد را نیز به سرعت مهار و از افزایش دامنه آتش جلوگیری کردند.

مهار آتش‌ در کوه رباط ایذه

حسین‌پور از مشخص نبودن میزان دقیق خسارت آتش در این کوه سخن گفت و تصریح کرد: کارشناسان منابع طبیعی تا فردا نسبت به نقشه‌برداری و تعیین میزان دقیق خسارات این آتش‌سوزی اقدام خواهند کرد.

وی گفت: پوشش گیاهی کوه رباط شامل مرتع و درختان بادام است.

شهرستان ایذه با دارا بودن بیش از ۳۲۰ هزار هکتار مراتع و جنگل در قالب منابع طبیعی یکی از شهرستان‌های مهم خوزستان در این زمینه است.

ایذه، از شهرهای استان خوزستان است که در مناطق کوهستانی این استان قرار دارد.

شهرستان ایذه در جنوب غرب ایران است که پیشینه تاریخی آن بنادر پژوهش‌های انجام شده است.

وجود آثار و سنگ‌نبشته‌های باستانی مربوط به دوران ایلامیان می‌باشد (آثار ایلامی کولفرح، شهسوار، اشکفت سلمان، خونگ اژدر، و آثار اشکانی شمی، شیمن، شیوند، یار علی وند، کمالوند و تندیس مرد پارتی در موزه ملی ایران، ارگ اتابکی، بنای اتابکان اشکفت سلمان، پل پاپیلا سوسن و۰۰۰ از مهمترین آثار ایذه هستند) نام قدیمی این شهر در زمان اتابکان مال امیر (مالِمیر) نیز نامیده می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 165311 ساعت خبر : 9:53 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165311
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات