موج جدید کرونا در پکن چین؛ گونه جدید از اروپا وارد شده است

موج جدید کرونا در پکن چین؛ گونه جدید از اروپا وارد شده است

به گزارش گلونی در حالی که در چند روز گذشته به علت افزایش ناگهانی موارد ابتلا به کووید ۱۹ در پکن “حالت جنگی” اعلام شده است بسیاری از مراکز ورزشی و مدارس دوباره به حالت تعطیلی درآمده‌اند و تعدادی از مسوولین اخراج شده‌اند.

به دلیل شیوع مجدد این ویروس ۳۰ محله پکن، پایتخت چین تحت قرنطینه قرار گرفته است.

حداقل ۱۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی فرودگاه پکن لغو شده است.

در پایتخت چین از روز ۱۱ تا ۱۷ ژوئن ابتلای ۱۳۷ نفر به ویروس کرونا تایید شده است.

پکن ۲۰ میلیون جمعیت دارد و در دو ماه گذشته مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در این شهر شناسایی نشده بود.

مقامات چین بازار میوه و گوشت “شین ‌فادی” پکن را کانون شیوع جدید کرونا اعلام کردند.

موج جدید کرونا در پکن چین

به گزارش تایم «یانگ پنگ» متخصص مرکز کنترل بیماری‌های شهر پکن می‌گوید ارزیابی های اولیه نشان می‌دهد که شیوع دوباره بیماری مربوط واردات است، ممکن است بیماری بر اثر گوشت و یا غذاهای دریایی وارداتی آلوده شیوع پیدا کرده باشد.

وی همچنین می‌گوید: تشخیص توالی ژنی ویروس شناسایی شده نشان می‌دهد این گونه ویروس از اروپا وارد شده است اما این که ویروس چگونه وارد چین شده، هنوز معلوم نیست.

برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس قرار شده است تا از ۱۰ هزار کارگر بازار “شین ‌فادی” و ۹۰ هزار نفر از ساکنان اطراف این بازار تست گرفته شود.

پروفسور بن کالینگ، مدیر بخش همه‌گیری و آمار زیستی دانشگاه هنگ کنگ معتقد است به علت تجارت در سطح جهانی چنین مواردی از شیوع در شهرهای بزرگ چین در هفته‌ها و یا ماه‌های آینده نیز اتفاق خواهد افتاد و تعطیلی‌های گسترده، لغو پروازها و ممنوعیت واردات تاثیرات منفی بسیاری بر مشاغل خواهد گذاشت.

با وجود اینکه بقایای ویروس روی یک تخته خورد کردن ماهی پیدا شده است تست کرونای تمام ماهی‌ها و سایر مواد غذایی موجود در این بازار منفی بوده است و این یعنی یکی از کارکنان این بازار مبتلا بوده است.

ینژونگ هوانگ، کارشناس سلامت عمومی در شورای روابط خارجی نیویورک بر این باور است که تعداد کم موارد بستری و عدم گزارش موارد مرگ بر اثر ویروس در پکن نشان می‌دهد که این شیوع دوباره هنوز گسترده نیست و سیاست کشورها باید بر این باشد که یاد بگیرند با این ویروس زندگی کنند و بدانند که چنین اتفاقاتی اجتناب‌ناپذیر است.

وی می‌گوید: من از این واکنش افراطی متعجبم. دولت باید یاد بگیرد تا بین سلامت عمومی و بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی توازن ایجاد کند.

به گزارش گاردین دینان پیلی پروفسور ویروس شناسی در دانشگاه کالج لندن می‌گوید:‌ اگر ویروس واقعا از اروپا آمده باشد نشانه خوبی است چرا که معنی آن اینست که ویروسی که در ابتدا در چین شیوع پیدا کرده است به خوبی کنترل شده است.

در این خصوص مایک رایان، مدیر اجرایی برنامه فوریت‌های پزشکی سازمان جهانی بهداشت گفته است: در چین برای مدت بیش از ۵۰ روز انتقال بومی چشمگیر بیماری کووید۱۹ گزارش نشده، اما مشاهده انتقال خوشه‌ای ویروس با بیش از ۱۰۰ مورد جدید ابتلا، عامل نگران کننده‌ای است که ضرورت دارد مورد بررسی قرار گرفته و کنترل شود.

اما رایان نیز معتقد است انتقال ویروس از طریق ماهی های وارداتی اولین فرضیه نیست.

پایان پیام

مترجم: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 166460 ساعت خبر : 6:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166460
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات