نشست خبری فیلم همگناه و ضایع شدن یک خبرنگار

نشست خبری فیلم همگناه و ضایع شدن یک خبرنگار

به گزارش گلونی یکی از مهم‌ترین مسائل در خبرنگاری داشتن اطلاعات از مسأله مورد بحث و نقد است. نمی‌توانیم یک فیلم را نادیده نقد کنیم. مثل کاری که خبرنگار محترم در نشست خبری فیلم همگناه انجام داد.

احتمالاً خبرنگار مورد نظر با خودش گفت «فراستی چطور فیلم رو ندیده نقد می‌کنه؟

پس من هم می‌تونم بدون این‌که فیلم رو ببینم سؤال بپرسم» اما دیگر به این فکر نکرده بود که اگر سؤالش با سؤالی دیگر از جانب کارگردان پاسخ داده شود چه کند؟ اینجای قضیه نمی‌تواند مثل آقای منتقد جمعش کند و در نهایت ضایع می‌شود.

نشست خبری فیلم همگناه

سایر ویدیوها در نماشای گلونی 

اگر ما خودمان را خبرنگار می‌دانیم باید کمی زحمت بکشیم و درباره موضوع مورد نظر تحقیق کنیم.

بله شاید نیاز باشد ساعت‌ها وقت‌بگذاریم، فیلم یا قسمت‌هایی از آن را ببینیم، نقدهای مربوط به آن را بخوانیم و بعد با اطلاعات درست و حسابی سؤال بپرسیم تا وقتی کارگردان می‌پرسد این مثلث عشقی کجای داستان من است؟ حیران و مستأصل نشویم.

احتمالاً دبیر سؤالی نوشته شده به دست خبرنگار داده و گفته «ببین اصلاً سخت نیست فقط برو همین رو بپرس، کارگردان هم هرچی گفت بنویس بیا».

خبرنگار هم قرار بود همین کار را انجام دهد و قضیه به خوبی و خوشی تمام شود که آقای کیایی با یک سؤال بی‌مورد همه چیز را خراب کرد. چرا باید از خبرنگار می‌پرسید مثلث عشقی یعنی چه؟

این بنده خدا از کجا بداند؟ هر چه در برگه جستجو کرد جز چندکلمه مشخص چیزی پیدا نکرد و بعد مجبور شد بگوید نمی‌داند.

کاش قبل از این‌که در مقابل سؤالی که پاسخش را نمی‌دانیم قرار بگیریم اطلاعات‌مان را کمی بالا ببریم و فقط کمی وقت بگذاریم، همین.

مطمئن باشید در همه جای دنیا برای نقد یک فیلم اول فیلم را می‌بینند.

نمی‌شود مثلاً درباره مستند حیات وحش ماداگاسکار سؤال بپرسیم درحالی‌که اصلاً نمی‌دانیم ماداگاسکار کجای دنیاست؟ لااقل باید روی کره زمین یک نگاهی بیندازیم بینیم کدام طرف دنیاست.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 165504 ساعت خبر : 10:05 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165504
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات