هرگز دستکش یکبار مصرف را نشویید و از ماسک خیس یا مرطوب استفاده نکنید

هرگز دستکش یکبار مصرف را نشویید و از ماسک خیس یا مرطوب استفاده نکنید

مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان، توصیه‌هایی برای کنترل و پیشگیری از کرونا ویروس در تاکسی اعلام کرد.

به گزارش گلونی کامیاب کریم پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه امکان انتقال ویروس کرونا از طریق سرفه یا عطسه افراد مبتلا و تماس دست‌ها با محیط و سطوح آلوده به ویروس مانند تجهیزات، دستگیره درب‌ها، صندلی‌ها و دیگر وسایلی که به طور عمومی و مشترک استفاده می‌شود، وجود دارد، رعایت اصول پیشگیری صحیح در تاکسی و وسایل حمل و نقل عمومی می تواند به کاهش انتشار ویروس به رانندگان و همچنین به کل شهر منجر شود.

هرگز دستکش یکبار مصرف را نشویید

وی نکاتی که لازم است در سیستم تاکسی رانی رعایت شود را در دو بخش معرفی کرد و گفت: مواردی باید از سوی رانندگان رعایت شود و بخشی را نیز مسافران باید مدنظر داشته باشند.

به گفته مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان رعایت بهداشت تنفسی توسط رانندگان از اصلی‌ترین موارد است و رانندگان باید هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را با دستمال بپوشانند و سپس دستمال را در یک کیسه فریز گذاشته و درب آن را ببندند و دست‌های خود را با محلول ضد عفونی مخصوص دست، ضد عفونی کنند.

کریم‌پور با تاکید بر اینکه اگر دستمال در دسترس نبود، افراد باید دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با قسمت بالای آستین بپوشانند، تصریح کرد: رانندگان از دست زدن به دهان، بینی، چشم و گوش خود جدا پرهیز کنند و با توجه به نزدیک بودن فاصله آنها با مسافران لازم است برای سلامتی خود و مسافران از ماسک استفاده کنند.

وی به رانندگان توصیه کرد: ماسک را طوری بپوشید که روی دهان، بینی را  کامل بپوشاند. ماسک را به وسیله بند یا کش پشت سر بسته محکم و هر ۲-۳ ساعت پس از استفاده، آن را تعویض کنید.

همچنین در صورتی که ماسک حین استفاده خیس یا مرطوب شود، باید آن را تعویض کنید.

مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان با تاکید براینکه افراد باید از آویزان کردن ماسک به گردن اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: از دست زدن مکرر به ماسک اجتناب کنید چون اگر دست‌هایتان آلوده باشد ماسک آلوده و به دلیل تماس نزدیک با سیستم تنفسی باعث بیماری می‌شود.

کریم پور یادآور شد: پس از استفاده از ماسک، آن را در سطل زباله درب دار بیندازید و دست‌هایتان را بشویید.

وی در توصیه رعایت بهداشت دستها توسط رانندگان تاکسی، گفت: رانندگان باید بدانند محیط داخل خودرو (فرمان، دنده، داشبورد، دستگیره، صندلی ها) و محیط خارج خودرو، به دلیل جابه جایی زیاد مسافران که ممکن است از بین آنها تعدادی بیمار باشند، می‌تواند آلوده به ویروس شود و اگر دست‌هایشان با این محیط آلوده تماس داشته باشد، آنان نیز آلوده خواهد شد و در صورت تماس با دهان، بینی، چشم و گوش احتمال دارد بیمار شوند.

هرگز دستکش یکبار مصرف را نشویید

مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان، تاکید کرد: مهمترین و موثرترین اقدام برای رفع آلودگی از دست‌ها این است که رانندگان در هر زمان که مقدور بود دست‌های خود را با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه بشویند که این بهترین راه است.

همچنین توصیه می‌شود رانندگان محلول ضدعفونی مخصوص دست را همراه خود داشته باشند و به طور مرتب دست‌های خود را  ضدعفونی کنند.

حداکثر ۳ مسافر سوار تاکسی شوند

کریم پور در خصوص استفاده از دستکش، گفت: دستکش می‌تواند از آلوده شدن دست‌ها جلوگیری کند، اما رانندگان هرگز نباید فراموش کنند اگر دستکش‌هایشان آلوده شد با دست آلوده تفاوتی ندارد.

 استفاده از دستکش در هنگام مراجعه به جایگاه سوخت توسط رانندگان الزامی است.

وی ادامه داد: زمانیکه دستکش کثیف یا آلوده و یا پاره شد، حتما باید دستکش را دور بیاندازید. همچنین پس از استفاده چهار ساعت متوالی، بعد از عطسه، سرفه فرد دیگر آن را عوض کنید.

هرگز دستکش یکبار مصرف را نشویید و مجدداً استفاده نکنید. همچنین هرگز دستکش معمولی رو ضدعفونی نکنید.

به گفته وی با توجه به اینکه اسکناس‌ها می‌توانند آلوده باشند، حتی الامکان از تبادل اسکناس خودداری شود و یا به شیوه‌ای انجام شود که کمترین تماس را با دست‌ها داشته باشد و برای دریافت پول آن را داخل کیسه جدا قرار دهند یا آن را در صورت امکان حرارت داده و یا به مدت ۳ تا ۵ روز در محیط با جریان هوای آزاد قرار دهند.

مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان در مورد رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تاکسی، گفت: حداکثر مسافری که رانندگان می توانند سوار کنند ۳ نفر است.

رعایت بهداشت محیط و گندزدایی خودرو توسط رانندگان ضروری است و افراد باید از خوردن و آشامیدن درون تاکسی خودداری کنند و به صورت مداوم هوای داخل خودرو را تهویه کنند.

کف خودرو و دستگیره در باید با محلول وایتکس (حتی الامکان چند بار در روز) ضد عفونی شود .

از الکل برای ضدعفونی کردن خودرو نباید استفاده کرد

کریم پور با تاکید براینکه از الکل برای ضدعفونی کردن خودرو نباید استفاده کرد، یادآور شد: باد کولر یا بخاری خودروی خود را روی کف خودرو و پاهایتان تنظیم نکنید.

کف خودرو به واسطه تماس با کف کفش ها، ممکن است آلوده به ویروس باشد و با جریان هوای تند، ویروس ها را وارد مجرای تنفسی سرنشینان خودرو می کند.

مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان در خصوص مواردی که باید مسافران تاکسی بدانند و رعایت کنند، نیز گفت: مسافران نیز باید هنگام حضور در تاکسی حتما ماسک به صورت داشته باشند و از دست زدن زیاد به داخل خودرو اجتناب کنند.

وی با تاکید براینکه افراد در صورت داشتن تب و سرفه حتی با گذاشتن ماسک و دستکش به‌هیچ‌عنوان از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنند، تصریح کرد: در ساعات پرتردد از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده نکنید.

محل کار را کمی زودتر ترک کنید تا به شلوغی وسایل نقلیه‌ عمومی بر نخورید.

دستکش یکبار مصرف

کریم پور تصریح کرد: در زمان استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی تا حد امکان از دستکش استفاده کنید، از سرویس بهداشتی عمومی ایستگاه‌ها استفاده نکنید و در صورت استفاده‌نکردن از دستمال و دستکش،‌ دست‌های خود را با ژل ضدعفونی‌کننده ضدعفونی کنید.

همچنین تا حد امکان هنگام استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی از ماسک استفاده کنید.

به گفته وی هرگز در داخل وسایل حمل و نقل عمومی سر و صورت خود را به میله و شیشه‌ها تکیه ندهید.

همچنین میله‌های بخش کنترل بلیت در ایستگاه بی‌آرتی را با دست فشار ندهید و با فشار قسمت دیگری از بدن راه خود را بازکنید.

مسئول ستاد دانشجویی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: هرگز صورت خود به‌خصوص چشم‌ها، بینی و دهان را لمس نکنید، اگر شخصی عطسه یا سرفه می‌کند، بیشتر از او فاصله بگیرید و تماس بدنی با دیگران را به حداقل برسانید و سعی کنید در ایستگاه یا داخل وسیله‌ نقلیه‌ی عمومی از دیگران فاصله بگیرید.

پایان پیام

کد خبر : 165916 ساعت خبر : 1:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=165916
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات