پیشنهاد گوگل برای وقتی که مورد اصابت گلوله قرار بگیرید چیست؟

پیشنهاد گوگل برای وقتی که مورد اصابت گلوله قرار بگیرید چیست

پایگاه خبری گلونی بهاره حاصلیان در آمریکا خانمی که پسرش مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود بعد از گذشت ۹ ساعت از وقوع حادثه به پلیس زنگ می‌زند. پلیس با رسیدن به محل حادثه در حالیکه جوان خون زیادی از دست داده بود، علت تأخیر زیاد در تماس و اینکه چرا با اورژانس تماس نگرفته‌اند را می‌پرسد.

پیشنهاد گوگل

مادر پاسخ می‌دهد که در تمام مدت ۹ ساعت مشغول سرچ در اینترنت بوده است که بفهمد چگونه می‌تواند پسرش را نجات دهد اما مطلب قابل توجهی پیدا نمی‌کند تا اینکه در سایتی می‌خواند: «در این مواقع به پلیس زنگ بزنید!»

ویدیوهای دیگر در آپارات گلونی 

شاید این فقط یک داستان به نظر برسد که واقعی بودن آن محرز نباشد اما در عصر ارتباطات و دنیای اطلاعات، جستجو کردن در فضای مجازی برای یافتن پاسخ پرسش‌ها، حقیقتی است بسیار متداول!

به طوریکه مردم سراسر دنیا حتا برای تشخیص بیماری خود و یا تطبیق علائمی از بیماری که در بدنشان پیدا می‌کنند به جای مراجعه به پزشک و یا مراکز درمانی، ابتدا دست به سرچ در اینترنت می‌زنند و یا به اصطلاح گوگل می‌کنند.

این موضوع به قدری عمومیت دارد که مطالعه جدیدی توسط محققان دانشگاه ادیث کوان استرالیا بر درستی تشخیص آنلاین و آفلاین بیماری انجام گرفته است.

طی این مطالعه مشخص شده است که بررسی علائم بیماری به صورت آنلاین توسط برخی سایت‌ها فقط در حدود یک‌سوم مواقع دقیق صورت می‌گیرد.

همچنین محققان ۳۶ سیستم و سایت بین‌المللی علایم بیماری را بررسی کردند و دریافتند که آنها تنها در نشان دادن نتایج اولیه ۳۶ درصد صحیح پاسخ می‌دهند و این دقت آنها پس از سه بار تلاش به ۵۲ درصد افزایش می‌یابد.

نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید اگرچه ممکن است استفاده از این سایت‌ها وسوسه‌انگیز باشد تا دریابید که چه عاملی باعث به وجود آمدن برخی علایم در بدن شما شده است اما باید توجه کنید آنها بیشتر اوقات در بهترین حالت غیرقابل اطمینان هستند و در بدترین حالت می‌توانند خطرناک باشند.

به عبارت دیگر هیچ جستجوی اینترنتی و یا هیچ گوگل و ویکی‌پدیایی نمی‌تواند جایگزین پزشک متخصص برای تشخیص بیماری و یا تجویز دارو باشد و شاید در بعضی مواقع خطرآفرین نیز باشد.

احتمالاً برای شما خواننده محترم نیز پیش آمده است که با جستجوی علائمی مثل خواب‌رفتن دست و پا و گزگز در انگشتان دست در اینترنت پی به بیماری خطرناک و هولناکی برده‌اید که بعد از مدتی متوجه شده‌اید که کاملاً سالم هستید و سرچ کردن نتیجه‌ای جز عصبی کردن شما نداشته است.

پایان پیام

کد خبر : 164780 ساعت خبر : 12:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164780
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات