ژل ضدعفونی‌ کننده دست ممکن است منفجر شود

ژل ضدعفونی‌ کننده دست ممکن است منفجر شود

پایگاه خبری گلونی محسن فراهانی: پس از شیوع ویروس کرونا در جهان و همچنین ایران، استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده به اوج خود رسید.

این روزها دیگر کمتر کسی را سراغ دارید که در کیف، جیب یا خودروی خود یکی از متعلقات ضدعفونی کننده‌ها را همراه نداشته باشد.

اکثر افرادی که خودروی شخصی دارند نیز همیشه یک ظرف کوچک ژل ضدعفونی‌ کننده داخل داشبرد یا گوشه و کنار ماشین خود نگهداری می‌کنند. این ژل‌های ضدعفونی کننده می‌توانند جان انسان را از مرگ نجات بدهد.

در آن هنگام که شما پس از تردد در خیابان وارد خودرو می‌شوید آب و صابون در دسترس نیست پس بلافاصله ژل ضدعفونی کننده مصرف می‌کنید و هرآنچه ویروس روی دست شما نشسته باشد از بین می‌رود.

اما همین نجات‌دهنده‌های کوچک ممکن است جان ما را به خطر بیندازند. چگونه؟

خطر ژل ضدعفونی‌ کننده دست

تحقیقات نشان داده است قرار گرفتن بطری‌ها و ظروف ژل‌های ضدعفونی کننده در معرض گرما و آفتاب باعث انفجار این مواد می‌شود و از آنجایی که در ساخت این محصولات از الکل استفاده شده است اشتغال‌زا بودن آن‌ها هم دور از انتظار نیست.

از آنجایی که دمای هوا در سراسر کشور روز به روز در حال گرم شدن است و این رویداد ممکن است به افزایش احتمال انفجار محلول‌های ضدعفونی منجر شود پس توصیه می‌کنیم هیچگاه ژل‌های ضدعفونی کننده را در خودرو زیر آفتاب قرار ندهید.

همیشه سعی کنید این ژل‌ها را با خود به جایی خنک انتقال دهید.

هوا در حال گرم‌تر شدن است و خودرویی که زیر آفتاب پارک شده باشد به شدت دمای بالایی دارد.

این دمای بالا ممکن است انفجار ماده ضدعفونی کننده داخل خودرو را به دنبال داشته باشد یا خدای ناکرده این اتفاق در زمانی روی دهد که افراد خانواده داخل خودرو هستند.

پس کمی بیشتر دقت کنیم تا از وقوع اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کنیم.

پایان پیام

کد خبر : 164901 ساعت خبر : 3:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=164901
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات