کتاب اثر مرکب را بخوانید ولی انتظار موفق شدن نداشته باشید

کتاب اثر مرکب را بخوانید ولی انتظار موفق شدن نداشته باشید

به گزارش گلونی کتاب اثر مرکب اثری از دارن هاردی و ترجمه‌ امیراحسان رضایی به ادعای نویسنده قصد دارد راهکاری شگفت‌انگیز برای رسیدن به موفقیت و ثروت را به مخاطب نشان دهد.

دارن هاردی نیز مثل سایر نویسندگان کتاب‌های موفقیت، برایان تریسی‌وار عکس خود را روی جلد کتاب چاپ کرده و یک لبخند مصنوعی تحویل ما می‌دهد.

لبخندی که بیشتر انگار قصد به رخ کشیدن سفیدی دندان‌هایش را دارد تا نشان دادن چهره یک مرد موفق.

نویسنده در ابتدای کتاب چند صفحه در مورد موفقیت‌های زندگی خود پز می‌دهد که آره من ۱۸ سالم بود اِل کردم و ۲۰ سالم شدم بِل کردم تو سی سالگی همه را زده بودم و حتا یک مساوی هم نداشتم.

بعد شروع می‌کند به ارائه همان روش‌ها و متدهای موفقیتی که در سایر کتاب‌ها نیز می‌خوانیم.

من از اول هم با این کتاب‌های موفقیت آبم توی یک جوب نمی‌رفت. درک نمی‌کنم که چطور یک نفر در هزاران کیلومتر آن طرف‌تر برای مردم سراسر دنیا نسخه موفقیت می‌پیچد.

در حالی که جوامع، ادیان، رفتارها، سنت‌ها، سیستم‌های حاکم بر حکومت‌ها تفاوت‌های بسیاری دارند که گاه حتا با هم در تناقض هستند.

آیا می‌توان با همان روشی که آدم‌ها در واشنگتن دی‌سی ثروتمند می‌شوند، در اسلامشهر تهران هم به پول رسید؟

شاید بگویید که این کتاب‌ها یک سری قواعد کلی به مخاطبان خود می‌آموزند. بله قواعدی که همه ما از آن اطلاع داریم منتها همت می‌خواهد که آن‌ها را رعایت کرد و «همت» چیزی است که در این کتاب‌ها به آدم تعلق نمی‌گیرد.

تمام دنیا را بگردید و از آدم‌های موفق بپرسید چه کردند که موفق و ثروتمند شدند. شک نکنید هیچ کدام‌شان نمی‌گویند آن کتاب ۲۲۲ صفحه‌ای انتشارات مهرگان قلم را خواندیم.

اصلاً خواندن کتاب‌های موفقیت باعث پولدار شدن کسی نمی‌شود اما برعکس نوشتن کتاب‌های موفقیت خیلی‌ها را به ثروت رسانده است.

به عنوان نمونه در انتهای کتاب آقای هاردی از خواننده می‌خواهد نام پنج نفر از کسانی که می‌خواهند یک نسخه از این کتاب را بخرند و به آنها اهدا کنند را در زیر یادداشت کنند.

دقیقاً همان روشی که ملت در اینستاگرام‌ برای لایک گرفتن از فالوورهای خود می‌خواهند پنج تا از رفقای خود را زیر آن پست تگ کنند.

این کتاب همان متد همیشگی را بیان می‌کند. همان که اهداف خود را بنویسید و بزنید جلوی چشم‌تان و به چیزهای مثبت فکر کنید و… اما خود دارن هاردی نیست خدایش که هست.

چهارتا روش جدید هم می‌گوید که مهم‌ترینش این است که عادت‌های مثبت کوچک و ناچیز را در زندگی بچپانید و چند عادت منفی ریز و کوچک را از زندگی خود حذف کنید تا چند سال بعد نتیجه آن را ببینید.

در فصل آخر هم کلی جدول و سوال و جای خالی دارد که شما باید به آن پاسخ بدهید و به محض تمام شدن کتاب میلیون میلیون پول به حساب‌تان واریز شود.

خب امیدوارم با خواندن یادداشت من حسابی ترغیب شده باشید که این کتاب را مطالعه کنید. قطعاً دارن هاردی به خاطر این لطفم خیلی به من بدهکار می‌شود.

راستی کتاب اثر مرکب ویراستاری بسیار ضعیفی هم دارد و اگر مثل من عدم رعایت نیم‌فاصله و… روی مخ‌تان است، این کتاب روی مخ‌تان خواهد بود.

برای خرید این کتاب اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 166422 ساعت خبر : 10:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166422
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

آفرین بر شما با این نقد درهم و برهم.
شما ظاهرا کتاب را متوجه نشده اید.
این کتاب هرگز ادعا نمی کند که بلافاصله پس از خواندن کتاب و اتمام آن میلیونر می شوید.
برعکس، ادعا می کند که باید رفتارها و عادت ها را تغییر دهید تا میلیونر شوید.
بله، مسلم است که کسی با خواندن کتاب های موفقیت، موفق نمی شود، بلکه با عمل به قواعد است که زندگی اش تغییر می کند.
«به عمل کار برآید به سخندانی نیست»!
متاسفام برای برداشت بسیار سطحی شما!