کتاب خاطرات سینوهه از پزشکی تا پادشاهی

کتاب خاطرات سینوهه از پزشکی تا پادشاهی

به گزارش گلونی کتاب سینوهه جز صد کتاب برتری که سایت آمازون معرفی کرده است می‌باشد که با قلم این مترجم نسبت به ترجمه‌های دیگر، متن داستان را برای خواننده قابل تحمل‌تر می‌کند و به خواننده انگیزه می‌دهد که کتاب را تا آخر تمام کند.

سینوهه در کودکی در سبدی به آب رود نیل سپرده شد و توسط زوجی فقیر و بدون فرزند از آب گرفته شد و طبابت را از پدر خوانده خودش یاد می‌گیرد و ادامه داستان که چه اتفاقاتی در این میان می‌افتد و در نهایت به حکومت مصر می‌رسد، خواندنی است.

نکته دیگری که در مورد این کتاب (خصوصاً برای کسانی که به خواندن و دانستن رموز تمدن مصر باستان علاقه دارند) جالب‌ توجه است، روایت ۹۶۰ صفحه‌ای داستان و ثمره‌ تفکرات و زندگی کسی است که خود سال‌ها پادشاه و حاکم تمدن باستانی مصر بوده است و این مسئله در پی بردن به رموز زندگی فرعون و مصریان کمک زیادی می‌کند.

اگر شما هم مثل من کتاب‌های تاریخی را از آخر به اول می‌خونید حتما پیشنهاد می‌دهم که یک بار هم شده این کتاب دو جلدی را مرور کنید.

عنوان کتاب: سینوهه
نویسنده: میکا والتاری
ترجمه: ذبیح اله منصوری
تعداد صفحات :۹۶۰ ص

قسمتی از کتاب:

اگر دو صفتِ زیبایی و حیله‌گری در وجود زن گرد آید، و گذارِ عمر قلبش را به یک پاره‌سنگ بدل کند، به موجودی خطرناک، خطرناک‌تر از خنجری زهرآلود، تبدیل می‌گردد… در سراسر دنیا هیچ عاملی خطرناک‌تر و نابود‌کننده‌تر از زنی زیبا و حیله‌گر که فاقد قلب باشد وجود ندارد.

بخش به یاد ماندنی:

ممکن است که لباس و زبان و رسوم و آداب و معتقدات مردم عوض شود ولی حماقت آنها عوض نخواهد شد و در تمام اعصار میتوان به وسیله‌ی گفته‌ها و نوشته‌های دروغ مردم را فریفت. زیرا همان‌طور که مگس، عسل را دوست دارد، مردم هم دروغ و ریا و وعده‌های پوچ را که هرگز عملی نخواهد شد‌.

این کتاب توسط نشرهای مختلفی منتشر شده است و شما می‌توانید برای خرید کتاب خاطرات سینوهه اینجا کلیک کننید.

پایان پیام

نویسنده: انسه مهرورز

کد خبر : 166526 ساعت خبر : 1:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166526
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات