گلونی

آخرین پراید در آخر تیر طی مراسمی ویژه و خداحافظی باشکوه از سایپا می‌رود؟

آخرین پراید در آخر تیر طی مراسمی ویژه و خداحافظی باشکوه از سایپا می‌رود

آخرین پراید در آخر تیر طی مراسمی ویژه و خداحافظی باشکوه از سایپا می‌رود

قائم مقام سایپا در امور فروش: « پايان تيرماه در مراسمی آخرين پرايد در كشور توليد می‌شود و ديگر خودرويی به نام پرايد در سايپا نخواهيم داشت.

از اول سال تا كنون ٣٠ هزار پرايد ١٣١ توليد و با قيمت ٣٨ ميليون تومان به مردم واگذار شده است. تا پايان تير ماه ٢٠ هزار پرايد ديگر هم توليد شده و با قيمت ٣٨ ميليون واگذار می‌شود و ديگر پرونده توليد پرايد در كشور بسته می‌شود.»

به گزارش گلونی این خودروی محبوب، ارزان و در دسترس قرار است به کار خود در ایران پایان دهد و طی مراسمی از خدمات و تلاش‌های او در این مدت تشکر ویژه به عمل آید.

احتمالاً در این مراسم، آخرین پراید دور افتخاری در شرکت سایپا خواهد زد و در حالی که چهارگوشه زمین را می‌بوسد، میان کف و سوت و اشک‌های مردم، سایپا را ترک خواهد کرد.

مسئولین سایپا هم حلقه گلی روی سقف‌اش می‌گذارند به نشانه تشکر از خودرویی که این همه سال  با تمام مشکلات ساخت و دم برنیاورد. مردم هم شاخه گل‌های سرخی که در دست دارند به طرفش پرتاب می‌کنند و او هم چندتا بوق به نشانه تشکر می‌زند و می‌رود.

البته خیلی نگران نباشید جای دوری نمی‌رود همین دور و بر است مانند پیکان که رفت ولی پیکان وانت و پژو آردی که از نسل او بودند ماندند. در واقع مشکل با نام پیکان بود، نه موتور و بدنه و حالا هم پراید رفت اما حرفی از رفتن پراید وانت دوست‌داشتنی نیست.

واقعاً هیچ چیز نمی‌تواند جای خالی پراید را برای ما پر کند.

خودرویی که کافی بود یک مینی‌بوس از کنارش با سرعتی معمول رد شود، از یک ور به هوا می‌رفت و چندمتری را روی دو لاستیک طی می‌کرد.

ماشینی که اگر در صندلی پشت چهارنفر بزرگسال می‌نشستند باید سرعت‌گیرها را حلزون‌وار می‌گذراند تا مبادا گیر کند و حتی در برخی موارد سر سرعت‌گیرها چندنفر پیاده می‌شدند رد که می‌شد دوباره می‌نشستند.

مسئولین خودروسازی سایپا باید مراسم خداحافظی از پراید را به بهترین نحو اجرا کنند و تقدیری شایسته از او به عمل آورند.

در این مراسم باید کاپ گران‌قیمت‌ترین خودروی بی‌کییفیت جهان را هم به پراید بدهند و از او بخاطر این‌که در هر صورت و با بالاترین قیمت باز هم خواستار داشت و به فروش می‌رفت تشکر کنند.

به نظرم هیچ کشوری مثل ما نیست. آن‌قدر یک خودرو را تولید می‌کنیم که برای خارج شدن از خط تولید باید مراسم وداع برگزار کنیم.

ما واقعاً خیلی مردم احساسی و وابسته‌ای هستیم و مثل غربی‌ها نمی‌توانیم این‌قدر سریع از خودروهای‌مان دل بکنیم.

امان از این دل کوچک و قلب پر احساس‌مان!

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

خروج از نسخه موبایل