ایجاد مرکز تفریحی و گردشگری در بام خرم ‌آباد

ایجاد مرکز تفریحی و گردشگری در بام خرم آباد

استاندار لرستان از اجرای ۳۴ پروژه در طرح اولیه توسعه مرکز تفریحی و گردشگری بام خرم‌آباد خبر داد.

به گزرش گلونی و به نقل از ایسنا سید موسی خادمی شامگاه پنجم تیر ماه در جلسه بررسی مدیریت و بهره‌وری مجموعه بام خرم‌آباد، اظهار کرد:

یکی از استعدادهای خوب لرستان مجموعه بام خرم‌آباد است که می‌توان به عنوان یکی از مراکز مهم تفریحی و گردشگری استان به آن اشاره کرد.

 وی با اشاره به این‌که از ۷۰۰ هکتار مساحت این مجموعه ۶۰۰ هکتار آن فضای سبز است، اضافه کرد: بخش اصلی آن فضای سبز و درختکاری و به طور اخص درختان مثمر از ویژگی‌های مجموعه مورد نظر است.

خادمی افزود: به دلیل محدودیت‌هایی که در منابع دولتی داریم و نیازمندی‌هایی که منطقه دارد تا کنون نتوانسته‌ایم سرمایه‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام دهیم.

ایجاد مرکز تفریحی و گردشگری در بام خرم آباد

 استاندار لرستان با اشاره به لزوم ساماندهی و طراحی مدل خوبی که با شرایط زیست محیطی و منطقه‌ای سازگار باشد، اضافه کرد: از اجرای طرح‌های حامی محیط زیست در این مجموعه استقبال می‌کنیم تا فضای مناسبی برای شهروندان لرستان و سایر استان‌ها فراهم شود.

وی بر لزوم ایجاد فعالیت‌های اقتصادی سازگار با طبیعت در این مجموعه تاکید کرد و گفت:

طرح اولیه آن با ۳۴ پروژه مختلف مطابق با استانداردهای بین‌المللی از جمله ایجاد شهر بازی سرپوشیده، مراکز بوم‌گردی، سایت اسب سواری، پیست‌های دوچرخه‌سواری، ماشین سواری، ورزش‌های هوایی و باند فرود و سایر مواردی که می‌توانند ضمن سازگاری با این مجموعه ایجاد جاذبه گردشگری داشته باشند، مورد نظر است.

خادمی افزود: این طرح توسط مشاور تهیه شده و امروز با سازمان‌های مردم نهاد موضوع را مطرح کرده و انتظار داریم با کمک آنها این پروژه را مدیریت کنیم و در آینده نزدیک این طرح را برای جذب سرمایه‌گذار به فراخوان گذاشته که بتوانیم در هر قسمتی سرمایه‌‍گذاری لازم را انجام دهیم.

استاندار لرستان گفت: با اجرای این طرح از یک طرف به آبادانی بیشتر این مجموعه کمک می‌کنیم و هم به ایجاد اشتغال و درآمدزایی پرداخته و هم در بحث نگهداری موفق‌تر عمل خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با ایجاد و توسعه این مرکز تفریحی و گردشگری زمینه رفاه مردم متناسب با توسعه محیط زیست فراهم شود.

پایان پیام

کد خبر : 167215 ساعت خبر : 12:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167215
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات