گلونی

اینترنت نسل پنجم یا همان 5G به چه درد می‌خورد؟

اینترنت نسل پنجم یا همان 5G

اینترنت نسل پنجم یا همان 5G به چه درد می‌خورد؟

اینترنت نسل پنجم یا همان 5G به چه درد می‌خورد؟

به گزارش گلونی اینترنت نسل پنجم مدت‌هاست در رسانه‌ها مطرح شده است و آخرین زمانی که وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی آن تعیین کرده مردادماه است.

نسل پنجم اینترنت همراه یا 5G دنیای تازه‌ای در ارتباطات پیش روی ما قرار می‌دهد.

اگرچه دولت یازدهم و دوازدهم در ارائه خدمات و فناوری‌های جدید به دلیل مشکلات و مخالفت‌های همیشگی دست‌ودل‌باز نبوده و جانب احتیاط را رعایت کرده ولی نسبت به دوره پیشین خود بسیار بهتر عمل کرده است.

پس امید زیادی وجود دارد که نسل پنجم اینترنت موبایل هم طبق وعده‌های وزیر به بهره‌برداری برسد.

5G چیست؟

در اینترنت نسل پنجم، تمام فاکتورها نسبت به نسل‌های گذشته دارای تفاوت بسیار زیادی است و از مهم‌ترین آنها نیز می‌توان به سرعت و پهنای اینترنت اشاره کرد که در آن چیزی به اسم سرعت لود پائین و کم هیچ معنایی نخواهد داشت.

شما می‌توانید به سادگی تمام و در چند ثانیه فایل‌های حجیم را دانلود کنید.

تکنولوژی 5G یک استاندارد صنعتی است که جایگزین استاندارد رایج کنونی یعنی 4G LTE خواهد شد. مانند دیگر شبکه‌ها، 5G از سیستمی بر پایه چندین سلول که به بخش‌های متعدد تقسیم شده تشکیل شده است.

هر کدام از این بخش‌ها به واسطه امواج رادیویی، داده‌های کدگذاری شده ارسال می‌کنند.

نسل پنجم ارتباطات سیار سلولی، سرعت انتقال داده را تا 20 گیگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد و تمرکز اصلی در این فناوری ایجاد ارتباطات بی سیم بدون محدودیت و با کیفیت شگفت‌انگیز است.

توانایی‌های نسل پنجم تنها به شبکه و سرعت اینترنت محدود نمی‌شود. در آینده‌ای نه چندان دور، بشر با استفاده از 5G زندگی بسیار هوشمندتری خواهد داشت.

چرا برای راه‌اندازی 5G باید عجله کرد؟

با تمام این کارایی‌ها و خدماتی که اینترنت نسل پنجم تلفن همراه دارد، مخالفان سرسختی هم دارد.

کسانی که بالا رفتن سرعت انتقال اطلاعات را برنمی‌تابند. آنها به روشنی در برابر نسل‌های پیشین اینترنت تلفن همراه هم مقاومت کرده بودند ولی با گذشت زمان ناچار به پذیرش شدند.

۴۰برابر شدن سرعت گردش اطلاعات برای بسیاری در ایران خوشایند نیست.

آنها به گره‌گشایی‌های این تکنولوژی در شهرهای هوشمند، پزشکی، کشتیرانی و دریانوردی و سایر صنایع توجه نمی‌کنند و به تنها چیزی که توجه می‌کنند محدود کردن فضای مجازی در کشور است.

بنابراین اگر فناوری 5G در دولت کنونی راه‌اندازی نشود، احتمال دارد دولت‌های بعدی تمایل زیادی برای این کار نداشنه باشند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل