برگزاری مراسم عروسی و عزا باید تا پایان ریشه کنی کووید ۱۹ لغو شود؛ ولی نمی‌شود

برگزاری مراسم عروسی و عزا باید تا پایان ریشه کنی کووید ۱۹ لغو شود؛ ولی نمی‌شود

به گزارش گلونی پیرصالحی،متخصص داخلی: «اگر در فصل گرما با شدت بسیار زیاد اپیدمی کووید ۱۹ مواجه باشیم، قطعا در فصل‌ سرد سال و همزمانی کرونا و آنفولانزا با مشکلات جدی‌تر و بحران شدیدتر و پیچیده‌تری نسبت به قبل روبرو خواهیم بود. عروسی، عزا و مراسم‌هایی که به صورت اجتماعی برگزار می‌شود باید به طور کلی تا پایان ریشه کنی کووید ۱۹ لغو شود.»

اما نمی‌شود. چرا؟ چون تعدادی از مردم طوری بی‌خیال کرونا شده‌اند که اگر خود ویروس در ابعاد بزرگ جلوی چشم‌شان بیاید و اعلام خطر کند باز هم گوش‌شان بدهکار نیست و کار خودشان را انجام می‌دهند.

در واقع این افراد احساس می‌کنند زمان، همه چیز را حل می‌کند، اگر قرار بود بگیرند تا حالا می‌گرفتند و چون نگرفتند پس دیگر نمی‌گیرند.

این عزیزان اگر جوانی در شرف ازدواج داشته باشند معتقدند دختر و پسر گناه دارند، چقدر منتظر عروسی بمانند.

بدون مراسم عروسی هم که نمی‌شود مردم چه می‌گویند، همسایه‌ها، دوست، آشنا ، فامیل. حتماً پشت سر حرف می‌زنند که این‌ها کرونا را بهانه کردند تا عروسی نگیرند.

برگزاری مراسم عروسی و عزا باید تا پایان ریشه کنی کووید ۱۹ لغو شود؛ ولی نمی‌شود

برخی که صاحب عزا هستند معتقدند روح تازه فوت شده در عذاب است اگر برایش مراسم سوم  و هفتم و چهلم درست و حسابی نگیرند، البته مسأله مهم‌تر از روح تازه‌گذشته، باز هم حرف مردم است.

اگر مراسم نگیرند همسایه، فامیل، دوست و آشنا پشت سرشان حرف می‌زنند که کرونا را بهانه کرده‌اند تا مراسم نگیرند.

 عده‌ای دیگر که به این نوع مراسم‌ها دعوت می‌شوند می‌گویند زشت است نرویم. ممکن است فکر کنند برای ندادن کادوی عروسی بهانه کرونا را می‌آوریم. باید رفت.

و همین‌طور به خاطر حرف مردم به زندگی ادامه می‌دهیم.

البته خدمت دوستانی که خیلی حرف مردم برای‌شان مهم است باید عرض کنیم برخی از مردم هم هستند که اگر خدای نکرده کرونا بگیرید تا می‌توانند پشت سر شما حرف می‌زنند که بنده خدا اگر رعایت می‌کرد کرونا نمی‌گرفت. حالا هم خودش را گرفتار کرده هم خانواده.

 با این حساب، مردم که بالاخره حرف خودشان را می‌زنند، بهتر نیست ما به فکر سلامتی خودمان و  خستگی کادر درمان باشیم؟

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 167686 ساعت خبر : 10:45 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167686
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات