قلعه پورپرویز بروجرد ساماندهی و احیا می‌شود

قلعه پورپرویز بروجرد ساماندهی و احیا می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان از ساماندهی و احیاء قلعه پورپرویز شهرستان بروجرد در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گلونی و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان، سید امین قاسمی امروز سه شنبه ۳۱ تیرماه با اعلام این خبر گفت: «به منظور حفاظت و مرمت از این قلعه تاریخی و همچنین در راستای توسعه صنعت گردشگری قلعه پورپرویز بروجرد ساماندهی خواهد شد.»

قاسمی اظهار داشت: «در بازدید میدانی از این قلعه که با حضور دکتر گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و حسین اربابی مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی کشور انجام شد نسبت به ساماندهی و احیاء این قلعه تصمیم گیری شد.»

او با بیان اینکه ساماندهی و احیاء قلعه پورپرویز همکاری سرمایه گذار بخش خصوصی را می‌طلبد افزود: «این آمادگی وجود دارد که در صورت تمایل سرمایه گذار، تسهیلات ویژه نیز برای اجرای ساماندهی این قلعه اختصاص یابد.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان همچنین اضافه کرد: «قلعه پورپرویز که در ۲۰ کیلومتری مسیر بروجرد به سمت اراک واقع شده در صورت ساماندهی می‌تواند به یک اقامتگاه بومگردی برای جذب گردشگری در این منطقه تبدیل شود.»

در این بازدید دکتر گودرزی نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی و اربابی مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی نیز نسبت به احیاء و بهره‌برداری از قلعه پورپرویز قول مساعد دادند.

قلعه آقبلاغ از قلعه‌های تاریخی بروجرد است که در منطقه گردشگری روستای آق بلاغ واقع شده است.

روستای آق بلاغ در ۲۴ کیلومتری بروجرد در مسیر جاده اراک واقع شده است. قلعه تاریخی آق بلاغ یا قلعه پرویزخان در این روستا با مساحت دو هزار متر مربع مربوط به دوره قاجار بر روی تپه‌ای باستانی در منطقه گردشگری آق بلاغ با مساحت ۴۲۲ کیلومتر قرارگرفته است. این قلعه متعلق به پرویزخان پدر دکتر فریدون پورپرویز در بروجرد بوده و مربوط به دوره قاجار است.

قلعه تاریخی آق بلاغ یک مجموعه مسکونی متعلق به مالکین محلی (دکتر پورپرویز) بوده که بیشتر در فصول برداشت محصولات کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این قلعه تاریخی از جمله بناهای تاریخی بروجرد است که در سال ۱۳۸۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

پایان پیام

کد خبر : 169389 ساعت خبر : 12:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169389
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات