گلونی

کوهنوردان عزیز لطفاً در انتخاب کوه دقت کنید و به مسیر برگشت هم فکر کنید

کوهنوردان عزیز لطفاً در انتخاب کوه دقت کنید

کوهنوردان عزیز لطفاً در انتخاب کوه دقت کنید

کوهنوردان عزیز لطفاً در انتخاب کوه دقت کنید و به مسیر برگشت هم فکر کنید

به گزارش گلونی رئیس سازمان امداد و نجات: «برخی از کوهنوردان به بالای کوه که می‌رسند و حال برگشت به پایین را ندارند، اعلام می‌کنند که برایشان حادثه پیش آمده تا با هلی‌کوپتر به پایین برگردند.»

همان یک باری که به قلعه رودخان رفتم و وسط‌های مسیر تمام اجدادم یکی  پس از دیگری از کنارم رد ‌شدند و سلام احوال‌پرسی گرمی کردند، تصمیم گرفتم هرگز نزدیک کوه نشوم.

وقتی به بالای کوه، جایی که خود قلعه و دژ تاریخی در آن قرار داشت رسیدم، به همان هلی‌کوپتر امداد فکر می‌کردم، ولی متأسفانه اگر واقعی هم مصدوم می‌شدم احتمالاً هلی‌کوپتری در کار نبود تا بتوانم با آن به راحتی پایین بیایم.

در مسیر پایین علاوه بر همان اجدادی که در برگشت دیده بودم یکی سری چهره جدید دیدم که گویا نوادگان من در آینده بودند و با آنها هم سال و احوال‌پرسی انجام دادم.

البته قلعه رودخانه که در مقابل کوهنوردی سخت و حرفه‌ای، یک شوخی است.

دوستانی که تصمیم به کوهنوردی می‌گیرند باید از نظر جسمی و روحی آماده باشند و یک‌هو با دیدن چهارتا فیلم صعود به قله‌ها جوگیر نشوند و قدم در مسیر نگذارند. که اگر بگذارند بعد متوسل به هلی‌کوپتر امداد می‌شوند، و احتمالاً  وقتی در آن نشستند با ذوق به بیرون نگاه می‌کنند و حس آدم زرنگی را دارند که توانست همه را سرکار بگذارد و با خیالی آسوده برگردد.

کوهنوردان عزیز لطفاً در انتخاب کوه دقت کنید

نماشای گلونی را دنبال کنید

اما برای این‌که دیگر چنین اتفاقاتی نیفتد و  کوهنوردان خسته که پا در مسیر می‌گذارند به برگشتش هم فکر کنند، پیشنهادی داریم.

مسئولین امدادی می‌توانند از این به بعد وقتی بالای کوه رسیدند مصدوم احتمالی را معاینه کنند و اگر دیدند کاملاً سالم است او را همان‌جا رها کنند تا به کار زشت خودش فکر کند و البته علاوه بر این، هزینه ایاب ذهاب هلی‌کوپتر را هم از او بگیرند.

بعد از این اتفاق احتمالاً دوست کوهنورد ما یا کلاً بی‌خیال کوهنوردی می‌شود و سراغ ورزشی می‌رود که رفت و برگشت خاصی نداشته باشد و در یک مکان مشخص انجام شود؛ یا کوه‌هایی را انتخاب می‌کند که حال برگشتن از آنها را داشته باشد و خیلی بلند نباشند.

در هر صورت دیگر هرگز به هلی‌کوپتر نجات فکر نمی‌کند، حتی اگر واقعاً مصدوم شود.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

خروج از نسخه موبایل