آتش نشانان لرستانی فاقد نردبان‌های هیدرولیکی

آتش نشانان لرستانی فاقد نردبان‌های هیدرولیکی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری خرم‌آباد، نبود نردبان و بالابرهای هیدرولیکی را یکی از مهمترین مشکلات این سازمان عنوان کرد.

به گزارش گلونی حمید علیرضایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ حادثه به سازمان آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری خرم‌آباد اعلام می‌شود.

آتش نشانان لرستانی فاقد نردبان‌های هیدرولیکی

وی ادامه داد: ۷۰ درصد این موارد مربوط به آتش‌سوزی مزارع کشاورزی و یا منابع طبیعی است که متاسفانه در فصول گرم سال اتفاق می‌افتد.

علیرضایی افزود: مورد دیگری که این روزها خیلی شاهد آن هستیم، غرق شدن در محیط‌های آبی است؛ متاسفانه با وجود هشدارهای زیاد اما باز هم شاهد شنا در این محیط‌ها هستیم که بعضاً به غرق شدن افراد منجر می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری خرم‌آباد نبود نردبان و بالابرهای هیدرولیکی را یکی از مهمترین مشکلات عنوان کرد و افزود: نردبان‌هایی که ما داریم نهایتاً ساختمان‌های دوطبقه را پوشش می‌دهند و برای امدادرسانی در ساختمان‌های بلندمرتبه کار ما دشوار می‌شود.

وی اضافه کرد: بارها این موضوع را اعلام کرده‌ایم و با اینکه رایزنی‌های زیادی انجام شده اما هنوز راه به جایی نبرده‌ایم چون این تجهیزات را سال گذشته با ۲۰ میلیارد می‌توانستیم خریداری کنیم ولی امسال به مراتب گران‌تر شده‌امد.

علیرضایی افزود: به تازگی شهردار خرم‌آباد و مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان پیگیرهایی برای خرید این تجهیزات داشته‌اند که امیدواریم به نتیجه برسد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و ایمنی شهرداری خرم‌آباد گفت: آتش‌نشانی پیشانی شهر بوده و نیاز است تجهیزات به‌روزی داشته باشد.

خُرَّم‌آباد (به لری: خورمووه) بیست و سومین شهر پرجمعیت ایران و مرکز استان لرستان است.

جمعیت خرم‌آباد طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ مرکز آمار ایران، ۳۷۳٬۴۱۶ نفر بوده ‌است.

شهر در ارتفاع ۱۱۴۷٬۸ متری از سطح دریا و در میان دره‌های زاگرس قرار دارد. فاصله خرم‌آباد تا تهران ۴۹۰ کیلومتر است و به دلیل قرار گرفتن در مسیر تهران – جنوب دارای اهمیت ارتباطی و راهبردی است. آزادراه شماره پنج ایران از این شهر عبور می‌کند.

پایان پیام

کد خبر : 167803 ساعت خبر : 1:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167803
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات