اجاره خانه به دلار و یورو؛ چالش جدید مستأجرها

اجاره خانه به دلار و یورو؛ چالش جدید مستأجرها

به گزارش گلونی  روزنامه جام جم نوشت: «مستاجری می‌گوید ۲۰۰ میلیون تومان پول‌پیش داده و هر ماه ۱٫۵ میلیون تومان اجاره می‌دهد، ولی حالا که باید قرارداد را تمدید کند صاحبخانه ۱۵۰ میلیون تومان پول‌پیش اضافه خواسته بعلاوه ۱٫۵ میلیون تومان اجاره بیشتر که مستاجر بینوا باید به یورو یا دلار بپردازد. صاحبخانه برایش مهم نیست ارز چقدر نوسان دارد و مستاجر چطور هر ماه باید هول و ولای خرید ارز داشته باشد؛ او یک کلام است و فقط ارز می‌خواهد.»

شیوه جدیدی برای سود بیشتر. وقتی صاحب‌خانه می‌بیند ریال دیگر فایده‌ای ندارد به فکر سود بیشتر و جمع کردن دلار می‌افتد. در واقع اجاره‌خانه‌ها وارد فاز جدیدی شده‌اند.

حالا مستأجرین علاوه بر نگرانی مسکن باید هر روز قیمت دلار را نگاه کنند و با این وضع بازار احتمالاً بعد از هر بار دیدن قیمت‌ها نیازمند قرص زیرزبانی می‌شوند.

همین روزهای سخت، عیار آدم‌های خوب شهر را نشان می‌دهد و مقیاس خوبی است برای این‌که وجدان‌مان را اندازه بگیریم. وجدانی که بعضی از آدم‌ها انگار سال‌هاست کنار گذاشته‌اند و به چیزی جز سود و پول فکر نمی‌کنند.

اجاره خانه به دلار و یورو

یک مستأجر چطور باید بتواند از پس اجاره‌خانه به دلار و یورور برآید؟ مگر حقوق ماهیانه‌اش به دلار است؟

با این احوال هر روز بر تعداد کسانی که توانایی پرداخت اجاره‌بهای خانه‌ها را ندارند افزوده می‌شود.

افرادی که نمی‌دانند چطور باید از پس اجاره‌خانه که انگار با گرانی سکه و دلار مسابقه گذاشته و هر که بتواند زودتر پشت مردم را به خاک بمالد برنده است، برآیند.

کنار هشتگ صاحب‌خانه خوب باید هشتگ اجاره‌خانه به ریال را هم اضافه کنیم و پویشی راه بیندازیم برای تشکر از صاحب‌خانه‌هایی که هنوز مستأجرها را مجبور به پرداخت اجاره‌بها یه دلار و یورو نکرده‌اند و به فکر گرفتن اجاره سکه‌ای هم نیستند.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 168135 ساعت خبر : 4:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=168135
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات