ته سیگاری که به جان ۶۵ درخت افتاد

ته سیگاری که به جان ۶۵ درخت افتاد

عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند گفت: درختان مزار شهدای بیرجند به دلیل بی‌احتیاطی افراد و به احتمال زیاد انداختن ته سیگار روشن در آتش سوخت.

به گزارش گلونی علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با اعلام آتش سوزی در قطعه یک مزار شهدای بیرجند، بلافاصله دو تیم از ایستگاه شماره یک و دو تیم از ایستگاه شماره چهار به محل حادثه اعزام شدند.

ته سیگاری

وی از اعزام دو خودروی تانکر پشتیبانی آب به موقعیت حادثه، تصریح کرد: در مجموع شش خودرو و ۱۶ آتش نشان در این عملیات حاضر شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با بیان اینکه این حادثه خسارت جانی نداشت، بیان کرد: در این آتش‌سوزی حدود ۳۵ درخت آتش گرفته و ۳۰ درخت دیگر نیز به صورت جزئی آسیب دیدند.

حسینی یادآور شد: دلیل این حادثه بی‌احتیاطی افراد و به احتمال زیاد انداختن ته سیگار روشن در منطقه درختچه‌ها بود که با توجه به اینکه در آن روز باد وجود داشت، به دیگر درخت‌ها رسیده بود و موجب آتش‌سوزی شده بود که با حضور آتش‌نشانان از گسترده شدن آتش جلوگیری شد.

سیگار، برگِ بریده یا خردکردهٔ توتون که معمولاً در کاغذ نازک پیچیده شده‌است و برای «کشیدن دود» آن به کار می‌رود.

به تنها یک نخ سیگار به انگلیسی سیگارت (به انگلیسی: cigarette) می‌گویند. و در انگلیسی به آنچه در فارسی سیگار برگ می‌گوییم، سیگار (به انگلیسی: cigar) اطلاق می‌شود.

 طرز استفادهٔ آن اینطور است که یک طرف آن را آتش می‌زنند و از طرف دیگر (که معمولاً فیلتر یا مُشتوک دارد) دود را به درون ریه‌ها می‌کشند (پُک زدن).

سیگار را با پیچیدن تنباکو در کاغذ سیگار که کاغذ نازکی است درست می‌کنند؛ و یا در بیشتر موارد، سیگارهای آماده دارای نام تجاری ساخت کارخانه‌های تولید سیگار را خریداری می‌کنند.

پایان پیام

کد خبر : 167813 ساعت خبر : 1:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167813
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات