توقف تصمیم تعطیلی روزنامه شهروند با پیگیری محمد باقر نوبخت

با پیگیری انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران صورت گرفت

توقف تصمیم تعطیلی روزنامه شهروند با پیگیری محمد باقر نوبخت

به گزارش گلونی مقرر شد هيچ يك از كاركنان شهروند اخراج و تعديل نشوند و سازمان برنامه كليه اعتبار مورد نياز سالانه اين كاركنان را به جمعيت پرداخت كند.

به دنبال درخواست سردبیر و معاون سردبیر روزنامه شهروند از هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران برای جلوگیری از توقف انتشار روزنامه شهروند به دلیل مشکلات مالی و تبدیل آن به یک سایت خبری، ریاست انجمن در نامه‌های جداگانه‌ای به مقامات مسئول، ضمن شرح مشکلات و عوارض سیاست رسانه‌ای موجود خواستار چاره‌جویی فوری نسبت به این بحران شد.

فیاض زاهد روزنامه‌نگار، استاد دانشگاه و مشاور وزیر کار نیز با عنایت به حساسیت امر و با انتقال نگرانی‌های روزنامه‌نگاران و انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران به محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، ایشان خوشبختانه پذیرفتند که در این باره اقدام موثری کنند در نتیجه ضمن تماس با همتی، رییس جمعیت هلال احمر، و با پذیرش تامین هزینه روزنامه خواهان توقف این تصمیم شد.

مقرر شد كه همزمان با اجرای برنامه‌های اصلاح و نوسازی رسانه‌ای جمعيت، هيچ يك از كاركنان شهروند اخراج و تعديل نشوند و سازمان برنامه در اجراي سياست حفظ اشتغال،كليه اعتبار مورد نياز سالانه اين كاركنان را به جمعيت پرداخت كند.

توقف تصمیم تعطیلی روزنامه شهروند

عباس عبدی رییس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان تهران نیز در نامه‌ای به نوبخت از این اقدام وی تشکر کرد.

در بخشی از نامه عبدی آمده است: رسانه و مطبوعات جزء بخش‌های زیر ساختی محسوب می‌شوند.

همچنان که دولت برای بهداشت و اموزش و دفاع و دادگستری، بودجه‌های سنگین درنظر می‌گیرد و هیچگاه در پی سودآوری حسابداری از این حوزه‌ها نیست زیرا می‌داند که بدون وجود اینها کارکرد سایر نهادهای جامعه دچار اختلال می‌شود.

نهاد رسانه نیز در عرض همین زیرساخت‌هاست اگر بالاتر نباشد.

حکومت‌ها در غیاب رسانه آزاد از جایی ضربه خواهند خورد که فکرش را نمی‌کنند.

با توجه به ملاحظات و پیگیری‌های انجام شده در باره تعطیلی روزنامه شهروند، همکار محترم اقای زاهد اطلاع دادند که جناب عالی در پاسخ نوشته‌اید که به مدیر عامل محترم هلال احمر اعلام خواهید کرد که تا اطلاع ثانوی هزینه‌های سازمان هلال در باره روزنامه شهروند را تقبل می‌کنید تا تعطیل نشود.

به سهم خودم از این اقدام تشکر می‌کنم و امیدوارم که شامل حال سایر مطبوعات نیز شود.

پایان پیام

کد خبر : 167751 ساعت خبر : 9:42 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167751
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات