جوابیه اداره کل راه آهن لرستان به خبر گلونی

جوابیه اداره کل راه آهن لرستان به خبر گلونی

به گزارش گلونی اداره کل راه آهن لرستان در پاسخ به مطلب: «قطار باعث آتش‌ سوزی در جنگل‌های لرستان شد؛ اتفاقی که هر ساله تکرار می‌شود» جوابیه داده است که عینا در گلونی منتشر می‌شود.

با توجه به انتشار ویدئویی با موضوع قطار عامل آتش‌سوزی جنگل‌های لرستان توسط پایگاه خبری گلونی جهت تنویر افکار عمومی توضیحاتی به شرح زیر اعلام می‌گردد.

کلیه لکوموتیوهای سبک و سنگین در حال تردد حوزه استحفاظی اداره کل راه آهن لرستان به طول ۱۵۶ کیلومتر (از ایستگاه مومن‌آباد تا ایستگاه تنگ هفت) و بلکه در کل راه آهن کشور اعم از قطارهای مسافری و باری در راستای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های محتمل ناشی از جرقه، اگزوز دیزل‌ها مجهز به سیستم جرقه‌گیر می‌باشند که صحت و سلامت عملکرد این سیستم به صورت دوره‌ای کنترل و بررسی می‌شود.

کما اینکه راه آهن لرستان با توجه به صعب‌العبور بودن منطقه و سختی دسترسی جاده‌ای در بعضی نقاط برای نخستین بار و در سال ۹۵ در جهت مقابله با هرگونه آتش‌سوزی احتمالی اقدام به ساخت و تهیه مخزن ریلی اطفا حریق نموده است و آمادگی کمک به نیروهای آتش نشان،منابع طبیعی و امدادی را نیز دارد.

از اولویت‌های راه آهن به عنوان دوستدار طبیعت و محیط زیست تحقق شعار«حمل و نقل ریلی، حمل و نقلی سبز و ایمن» می‌باشد از این رو مصرف سوخت ناوگان حمل و نقل ریلی یک هفتم ناوگان جاده‌ای است که این امر باعث کاهش آلاینده‌های زیست محیطی می‌گردد.

با توجه به حجم گسترده کاه ،کلش و علف‌های خشک مراتع و جنگل‌های پیرامون مسیر ریلی لرستان در فصل تابستان همچنین همسایگی خط آهن با زمین‌های کشاورزی ،پراکندگی و تعداد زیاد روستاهای حاشیه خط، بازدید گردشگران، وجود دامدارن، شکارچیان و صیادان محلی و عدم رعایت نکات ایمنی و سهل‌انگاری عوامل انسانی که در گذشته نیز مسبوق به سابقه بوده است موجب بروز چنین آتش‌سوزی‌هایی می‌باشد.

ضمن آنکه می‌توان دلیل آتش‌سوزی‌های رخ داده را با عوامل زیر نیز متصور بود.

  • رها کردن آتش و پسماندهای خطرآفرین توسط گردشگران، کوهنوردان و دامداران و….
  • عدم مهار آتش‌سوزی بهنگام برپایی آتش توسط عامل انسانی
  • آتش‌سوزی‌های عمدی برخی افراد سودجو به قصد تجارت و فروش ذغال
  • رها نمودن ته سیگار توسط مسافرین قطارها، گردشگران، بومیان منطقه، صیادان و…..
  • آتش سوزی ها به دلیل اختلافات ملکی اهالی و کشاورزان مسیر

روابط عمومی اداره کل راه آهن لرستان

پایان پیام

کد خبر : 169300 ساعت خبر : 11:29 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169300
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات