گلونی

دعوت از نیروهای داوطلب برای مراقبت از کرونایی‌های بستری

دعوت از نیروهای داوطلب برای مراقبت از کرونایی‌های بستری

دعوت از نیروهای داوطلب برای مراقبت از کرونایی‌های بستری

دعوت از نیروهای داوطلب برای مراقبت از کرونایی‌های بستری

به گزارش گلونی ایرنا نوشت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باتوجه به افزایش مراجعان و بیماران مبتلا در بیمارستان‌های تابعه این دانشگاه امروز، یکشنبه، در اطلاعیه‌ای از سازمان‌های مردم‌نهاد و انجمن‌های خیریه استان تهران دعوت کرد تا جهت اعزام نیروهای داوطلب برای همراهی بیماران بستری و کمک به آنان در مراقبت‌های اولیه و مهمی همچون تغذیه، تعویض لباس، ارتباط با اعضای خانواده و مواردی از این دست در تعدادی از بیمارستان‌ها همکاری کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: تامین وسایل حفاظت فردی و آموزش خودمراقبتی عزیزان داوطلب به عهده بیمارستان است.

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این اطلاعیه ضمن تقدیر از کمک‌های خیرخواهانه و انسان‌دوستانه هموطنان  به بیماران و تیم درمانی بیمارستان‌ها از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون و آرزوی سلامت و توفیق برای هموطنان خواستار همیاری شهروندان شد.

آمار امروز مبتلایان به کرونا در کشور

 دکتر لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۹ تیر ۱۳۹۹ و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۸۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۳۲۴ نفر از آن‌ها بستری شدند.

وی ادامه داد: مجموع بیماران مبتلا به کرونا در کشور به ۲۷۳ هزار و ۷۸۸ نفر رسید.

لاری افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۰۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۴ هزار و ۱۸۸ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۲۳۷ هزار و ۷۸۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

لاری افزود: ۳۵۵۶ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری ضمن تاکید بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، افزود: تا کنون دو میلیون و ۱۴۸ هزار و ۹۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل