سفر شگفت انگیز آلیسا نوشته ک. بولیچف مخصوص نوجوانان ماجراجو

سفر شگفت انگیز آلیسا نوشته ک. بولیچف مخصوص نوجوانان ماجراجو

به گزارش گلونی در زمان آینده، وقتی سیاره‌های کهکشان راه شیری قابل سکونت شده‌اند، آلیسا همراه پدرش و گروه او به سفری تحقیقاتی، فضایی می‌روند.

هدف این سفر یافتن حیوانات فضایی برای باغ وحش مسکو است، اما اوضاع آن طور که فکر می‌کردند پیش نمی‌رود، ماجراهای عجیب زیادی اتفاق می‌افتد که آلیسا با حل آن‌ها نقشه دزدان فضایی را نقش بر آب می‌کند.

«سفر شگفت‌انگیز آلیسا» معروف‌ترین کتاب از مجموعه‌ علمی، تخیلی «آلیسا سلزنیوا؛ دختری از آینده» است.

این مجموعه که شامل پنجاه رمان و داستان کوتاه است، بارها به شکل کتاب با تصویرسازی‌های متنوع، فیلم، سریال، انیمیشن و بازی‌های ویدئویی به تصویر کشیده شده و به زبان‌های بسیاری از جمله انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، فنلاندی، مجارستانی، رمانیایی، بلغاری، لهستانی، چک‌واسلواکی، چینی، ژاپنی، یونانی ترجمه شده است.

قسمتی از کتاب

به آلیسا قول داده‌ام کلاس دومش که تمام شد، تابستان او را با خودم به سفر مطالعاتی ببرم. هدف از سفرمان جمع‌آوری حیوانات کمیاب و نادر برای باغ وحش شهر مسکو است و اسم فضاپیمایی که با آن پرواز می‌کنیم پگاس است.

از سال نو چیزی نگذشته بود و هنوز زمستان بود که این موضوع را به آلیسا گفتم. همان موقع برایش شروطی گذاشتم: خوب درس بخواند، کار احمقانه ای نکند، مشغول ماجراجویی هم نشود.

آلیسا صادقانه شرط ها را پذیرفت. به نظر می رسید هیچ چیزی برنامه‌های ما را تهدید نمی‌کند. اما در ماه مه، یک ماه مانده به پروازمان، اتفاقی افتاد که کم مانده بود همه چیز خراب شود.

آن روز در خانه کار می‌کردم، برای مجله کیهان و باغ وحش شناسی مقاله می‌نوشتم. از لای در اتاقم دیدم که آلیسا غمگین از مدرسه برگشت، کیف و ضبط صوت و میکروفیلم‌هایش را روی میز انداخت، ناهار نخورد و به جای کتاب محبوبش، موجودات سیاره‌های دور، که ماه‌ها بود آن را می‌خواند، کتاب سه تفنگ دار را دست گرفت.

کتاب سفر شگفت انگیز آلیسا نوشته ک. بولیچف را نشر چشمه با ترجمه الهام کامرانی منتشر کرده است.

می‌توانید نسخه الکترونیکی این کتاب را در فیدیبو بخوانید.

پایان پیام

کد خبر : 169155 ساعت خبر : 5:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169155
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات