شهر ویسیان شهری بدون ‌کتابخانه

شهر ویسیان شهری بدون ‌کتابخانه

فرماندار چگنی از آغاز احداث کتابخانه عمومی در شهر ویسیان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گلونی قدرت‌الله ترابی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ویسیان یکی از معدود شهرهای بدون کتابخانه در کشور است.

وی ادامه داد: داشتن کتابخانه یکی از خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم این شهر بوده که متاسفانه تاکنون انجام نشده است.

ترابی‌نژاد افزود: خوشبختانه امسال با پیگیری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قرار است به زودی پروژه ساخت کتابخانه در این شهر آغاز شود.

 فرماندار چگنی تاکید کرد: برای به سرانجام رسیدن این پروژه در زمان مناسب تلاش خواهیم کرد و انتظار می‌رود سایر مسئولان مربوطه برای این امر نیز وظایف خودشان را انجام دهند.

وی با اشاره به وجود چندین پروژه نیمه‌تمام کتابخانه‌ای در استان، تصریح کرد: هر چقدر در بحث کتابخانه هزینه شود، سرمایه‌گذاری است و نباید از این امر غافل شویم.

ترابی‌نژاد با اظهار رضایت از فعالیت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تصریح کرد: در ایام کرونا فعالیت خوبی از این اداره شاهد بودیم که می‌توان به برگزاری جشنواره‌ها و پویش‌های مختلف فرهنگی با موضوع کتاب و کتابخوانی در بستر فضای مجازی اشاره کرد.

بخش ویسیان یکی از بخش‌های شهرستان چگنی در استان لرستان ایران است. قبل از تشکیل شهرستان چگنی بخش ویسیان از توابع شهرستان خرم‌آباد بود.

ساکنان این بخش اکثر چگنی وپیرخیاتی و از طوایف ملکعلی، ویسکرمی، احمدی،سبزواری، زهراکار، حاتموند، رک رک، نادری، شاکرمی و فلاوند هستند این بخش یکی از مراکز عمده تولید برنج در استان لرستان است به همین دلیل به ویسیان شهر شالیزارهای سرسبز لرستان هم لقب داده‌اند.

مقبره محمد بن احمدرضی الدین از نوادگان موسی بن جعفر ملقب به حیات الغیب در کنار رودخانه کشکان و جاده خرم‌آباد – پلدختر در این بخش واقع شده‌است.

بنای مقبره حیات الغیب در روستایی با همین نام و بر روی تپه‌ای مشرف به روستای قالبی قرار دارد. در کنار آرامگاه بنای کوچکتری به نام گنبد الیاس قرار دارد که مقبره شهاب الدین الیاس لنبکی از اتابکان لر کوچک در آن واقع شده ‌است.

پایان پیام

کد خبر : 167913 ساعت خبر : 10:01 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167913
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات