لطفاً آرام و ساکت به پشت بام خوابی ادامه دهید؛ مسئولین در خواب ناز هستند

لطفاً آرام و ساکت به پشت بام خوابی ادامه دهید؛ مسئولین در خواب ناز هستند

به گزارش گلونی قدیم پشت‌بام خانه‌ها مخصوص خواب تابستانی زیر پشه‌بند بود. خوابی آسوده در هوایی عالی با صدای جیرجیرک‌ها.

قدیم و خانه‌های ویلایی حالا دیگربه یک آرزوی محال تبدیل شده و آپارتمان‌ها جای آنها را گرفته‌اند.

اما نمی‌خواهم از دنیای سخت آپارتمان‌نشینی بنویسم که این روزها و با اضافه شدن عجیب اجاره‌‌خانه‌ها، آن هم در حال پیوستن به لیست آرزوهاست. شاید باورش سخت باشد اما برخی فقط پول اجاره پشت‌بام خانه را دارند و نمی‌توانند یک واحد آپارتمان اجاره کنند، به همین خاطر پدیده‌ای به نام «پشت‌بام خوابی» رواج پیدا کرده و از شبی پنجاه تا صد و پنجاه هزار تومان متغیر است.

در کنار این پدیده، انبار‌خوابی، مغازه‌خوابی، ماشین‌خوابی و کلاً هرجایی که بشود سر را روی زمین گذاشت‌خوابی هم رواج پیدا کرده است.

به نظرتان اگر بیست سال پیش پیشگویی می‌گفت در بیست سال آینده برخی مردم مجبور می‌شوند پول بدهند تا بتواند یک شب روی پشت‌بام خانه‌ای بخوابند، کسی باور می‌کرد؟

احتمالاً چهار تا بد و بیراه درشت نثار پیشگو می‌کردند؛ البته اگر پیشگو در ادامه می‌گفت سکه بهار آزادی به بالای هشت میلیون تومان می‌رسد و طلا از هشتصد هزار تومان هم بالاتر می‌رود احتمالاً مردم با چوب و چماق به جان او می‌افتادند و به اتهام تشویش اذهان عمومی می‌رفت آب خنک بخورد.

اما ما همان آینده‌ای هستیم که پیشگو گفت. آینده‌ای عجیب و غیرقابل تصور. مردمی که نمی‌دانند کدام مشکل را حل کنند. بیکاری و حقوق‌های پایین، اجاره خانه‌های سرسام‌آور، گرانی مرغ، گوشت، میوه و…

حتماً می‌پرسید مسئولین کجا هستند که مردم پشت‌بام‌خواب شده‌اند، مگر خوابند؟

باید خدمت‌تان عرض کنم بله، چون این اتفاق شب‌ها می‌افتد و مسئولین هم طبیعتاً در شب خواب هستند، تا به حال متوجه عمق فاجعه نشده‌اند. آنها صبح که از خواب بیدار می‌شوند مردمی را می‌بینند که مشغول کار و فعالیت هستند.

مهم نیست شب قبل را کجا گذرانده‌اند. در پشت‌بام اجاره‌ای یک خانه، یا انباری و پارکینگ خالی آن. مهم این است که در حال انجام کارهای خود هستند.

شب که می‌شود مردم می‌مانند و درد بی‌پولی که از صبح لحظه به لحظه در کنارشان بود، ولی وسط کار و تلاش و دویدن‌های بی‌پایان گم می‌شد و حالا خودش را حسابی نشان داده است؛ اما آن‌قدر بی‌صدا این درد را فریاد می‌زنند تا مبادا خواب مسئولین خراب شود. مبادا بدخواب شوند و فردا نتوانند به کار مردم رسیدگی و مشکلات‌شان را حل کنند.

لطفاً آرام و ساکت به پشت بام خوابی ادامه دهید؛ مسئولین در خواب ناز هستند.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 167056 ساعت خبر : 2:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167056
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات