مردم به صورت خودجوش آتش جنگل‌های سردشت را خاموش کردند

مردم به صورت خودجوش آتش جنگل‌های سردشت را خاموش کردند

به گزارش گلونی آتش‌سوزی جنگل‌های ایران با گرم شدن هوا و وزش باد گرم زیادتر شده و این اتفاق متأسفانه هرساله باعث نابودی درختان و قسمت زیادی از جنگل‌ها می‌شود.

مناطقی که زیستگاه جانوران بسیاری هستند که برخی از آنها در معرض انقراض قرار دارند و با یک سهل‌انگاری ممکن است برای همیشه این حیوانات نابود شوند.

فقط کافی است در اطراف درختان و نواحی جنگلی آتشی درست خاموش نشده باشد، همین اتفاق کوچک می‌تواند چندین هکتار از جنگل را نابود کند.

مردم به صورت خودجوش آتش جنگل‌های سردشت را خاموش کردند

یکی از مناطقی که آتش به جان جنگل‌هایش افتاد، سردشت است. درختان در حال نابودی بودند که گروه‌هایی مردمی با کمک افراد محلی و روستایی به صورت خودجوش موفق به اطفای حریق شدند. مردمی که خطر کردند تا درختان را نجات دهند و حیوانات باز هم بتوانند در جنگل زندگی کنند.

متأسفانه وقتی مسئولین دلسوز پای کار نباشند و خاموشی آتش جنگل‌ها را به دست طبیعت و تقدیر بسپرند و کمکی برای اطفای حریق انجام ندهند نتیجه‌اش سوختن درختان و ازبین رفتن زیستگاه جانوارن می‌شود.

اما مردم دلسوز و دوستدار محیط زیست تا جایی که توان دارند از جنگل‌ها محافظت می‌کنند و نمی‌گذارند نابود شود.

طی یکی دو هفته گذشته از گوشه و کنار خبر آتش‌سوزی جنگل‌ها شنیده می‌شود و درختانی که یکی پس از دیگری نابود می‌شوند. سال‌ها طول می‌کشد تا دوباره این زمین‌ها پر ازدرختان سرسبز شوند. هربار خبر آتش افتادن به جان قسمتی از جنگل‌ها می‌رسد و هیچ توجهی به این فاجعه نمی‌شود.

فاجعه‌ای که سال‌ها بعد، وقتی از ایران چیزی جز بیابان برجای نماند دیده می‌شود.

این روزها راحت‌ترین کار طبیعی جلوه دادن آتش‌سوزی‌های جنگل است و رها کردن‌شان. طبیعت ایران سرمایه‌ای است که اگر از بین برود دیگر به راحتی قابل بازگشت نیست، سرمایه‌ای که باید برای فرزندان و آیندگان بماند و از ما به عنوان نسلی که با سرعتی زیاد تمام جنگل‌های ایران را نابود کردیم یاد نشود.

این جنگل‌ها و درختان سرمایه‌های باارزش ایران هستند بدون آنها زیبایی و سرسبزی را کجا می‌توان یافت؟ حیوانات کجا زندگی کنند و پرندگان بر کدام درخت لانه بسازند؟

پایان پیام

کد خبر : 166828 ساعت خبر : 12:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=166828
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات