کاپیتان شدن نشاط جهانداری نشانه رشد جامعه و صنعت هوانوردی است

کاپیتان شدن نشاط جهانداری نشانه رشد جامعه و صنعت هوانوردی است

ارتقای خانم خلبان نشاط جهانداری به مقام سرخلبانی (کاپیتانی) در شرکت هواپیمایی زاگرس از جنبه‌های متعدد دارای اهمیت است.

به گزارش گلونی داود ربیعی نوشت: در نگاه نخست، یک بانوی ایرانی علیرغم تمامی محدودیت‌های روانی که در جامعه ما برای خانم‌ها وجود دارد، توانسته است مسیر پیشرفت خود را در رشته خلبانی طی کرده و به جایگاه کاپیتانی نائل شود.

شاید در سایر مشاغل مانند پزشکی، مهندسی و وکالت و … بانوان مطرح بسیاری داشته باشیم اما از آن جهت کسب مقام کاپیتانی توسط یک خانم مهم است که در تفکر این صنعت و حتی جامعه، خلبانی یک شغل مردانه محسوب می‌شود و واگذاری مسوولیت یک پرواز به یک خانم در فرهنگ ما امری بعید به نظر می‌رسد.

کاپیتان شدن نشاط جهانداری

علاوه بر اهمیت خودباوری و رشد اعتماد به نفس در بانوان برای حضور در مشاغل مهم هوانوردی مانند خلبانی، ارتقای بانوان خلبان به مقام کاپیتانی، نشانه‌ای از بلوغ صنعت هوانوردی کشور است.

صنعتی که علیرغم پیچیدگی در علم و دانش در برخی مسائل فرهنگی از فقر رنج می‌برده است.

ارتقای خانم خلبان جهانداری به درجه کاپیتانی را می‌توان تداوم تابوشکنی حضور بانوان به عنوان خلبان و رشد فرهنگی صنعت هوانوردی‌مان دانست. تبریک به خانم جهانداری و صد تبریک به شرکت هواپیمایی زاگرس.

لحظه‌ای ناب برای نشاط جهانداری

Neshat Jahandari Becomes Second Woman Airline Pilot of Iran

Neshat Jahandari has recently received her four stripes after her first independent flight, turning into the second woman airline pilot in Iran.

Jahandari is 29 years old. For the past four years, she has been working as a co-pilot for the Zagros Airlines. She has flown for 3,000 hours till now.

پایان پیام

کد خبر : 167999 ساعت خبر : 4:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=167999
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات