کمبود تخت آمار مرگ و میر کرونا را بالا می‌برد

کمبود تخت آمار مرگ و میر کرونا را بالا می‌برد

از چیزی که می‌ترسیدیم به سرمان آمد و اکنون بسیاری از بیماران کرونایی مجبورند که ادامه درمان خود را در خانه یا بخش‌های عمومی سپری کنند.

به گزارش گلونی در ماه‌های اول ورود کرونا هشدار داده می‌شد که افزایش ناگهانی مبتلایان با علائم شدید و در نتیجه کمبود تخت و تجهیزات ویژه، می‌تواند آمار مرگ و میر بیماران کرونایی را به شدت افزایش دهد.

تخت‌های ویژه بیماران کرونایی پر شده است و این یعنی بیماران زمان کمتری را بستری خواهند شد.

به اجبار برخی بیمارستان‌ها زودتر از گذشته بیماران را مرخص می‌کنند. همین عجله که البته به‌ناچار اتفاق می‌افتد، باعث می‌شود بیمار به همراه عوارضی که هنوز به‌طور کامل بهبود نیافته به خانه برود.

علائم این بیماری که غیر قابل پیش‌بینی هستند امکان دارد در خانه دوباره بروز کند و اینبار بیمار را تسلیم خود کند.

کمبود تخت آمار مرگ و میر کرونا را بالا می‌برد

اکنون به نقطه‌ای رسیدیم که می‌ترسیدیم. از همان ابتدای ورود کرونا و همه‌گیری آن، بحث کمبود تخت‌ و دستگاه‌های ویژه این بیماری مطرح بود.

به همین دلیل در هشدارهایی که همواره به مردم داده می‌شد این نکته وجود داشت که در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و افزایش ناگهانی مبتلایان، با مشکل بزرگی روبه‌رو خواهیم بود.

تحلیل قوای کادر درمان و کمبود تجهیزات برای این همه بیمار کار را سخت کرده است. اگر در ماه‌های گذشته بیماری با علائم شدید در بیمارستان بستری می‌شد، تا پایان کامل دوره درمان از خدمات بیمارستان استفاده می‌کرد.

ولی حالا بیمارستان‌ها مجبورند خدمات پزشکی و تجهیزاتشان را در اختیار بیمارانی با درجه فوق خطرناک بگذارند و مبتلایان دیگر را که بهبودی نسبی داشته‌اند به بخش‌های عمومی ببرند یا از بیمارستان مرخص کنند.

بخشی از این موضوع که کمبود تخت و تجهیزات است به وزارت بهداشت و ستاد مبارزه با کرونا برمی‌گردد ولی در این شرایط ویژه خود مردم هستند که باید به فکر جان خود باشند.

اگرچه رعایت نکات بازدارنده این بیماری بیشتر شده است ولی همچنان بسیاری هنوز این بیماری را جدی نگرفته‌اند. مهمانی‌ها و مراسم عزا و عروس برپا است و حتی از زدن ماسک خودداری می‌کنند.

روند روزافزون مبتلایان به کرونا و کمبودهای پزشکی، زنگ خطر را به صدا درآورده است.

با ادامه این شرایط امکان دارد بسیاری از بیماران با علائم شدید، مجبور شوند دوره این بیماری را در خانه سپری کنند که نتیجه جز افزایش مرگ و میر نخواهد داشت.

پایان پیام

کد خبر : 169402 ساعت خبر : 4:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169402
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات