کنکور تحت هر شرایطی باید برگزار شود؛ لطفاً جوسازی نکنید

کنکور تحت هر شرایطی باید برگزار شود؛ لطفاً جوسازی نکنید

به گزارش گلونی از وقتی یادم می‌آید کنکور برای دانش‌آموزان مثل خوردن دیفین هیدرامین کامپاندی بود که مجبور بودی یک شیشه‌اش را یک‌هو سر بکشی و پشت سرش هم آب نخوری.

حس می‌کردی اگر این زهرمار را بخوری بعدش می‌افتی توی بشکه شیر و عسل.

اما بیشترمان بعد از وارد شدن به دانشگاه متوجه شدیم تلخی مزه چنان تغییری نکرده، فقط شاید قیافه‌اش کمی عوض شده باشد.

مثلاً عوض شربت دیفین هیدرامین کامپاند، برای‌تان قهوه اسپرسو دوبل خالص، با کیک دارک چاکلت نود درصد می‌آورند.

امسال شرایط کنکور با گذشته متفاوت شده. در واقع کرونا همان‌طور که نظم کل جهان را به هم ریخته روی کنکوری‌ها هم سایه انداخته و حالا خانوده‌ها نگران بچه‌های‌شان هستند که چطور باید در شرایط کرونا کنکور بدهند.

مسئولین هم، چون همیشه همه کارهای‌شان سر موقع و درست و به‌جا بوده تصمیم گرفته‌اند هرطور شده این رویداد مهم و حیاتی برگزار شود.

در واقع استدلال مسئولین کاملاً درست و اصولی است.

وقتی مردم مجبور هستند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و عین زنبورهای کارگر در کندو دور هم جمع شوند و دقیقاً مثل روزهای عادی قبل از کرونا به کارهای خود ادامه دهند، چرا کنکور نباید برگزار شود؟

کنکور تحت هر شرایطی باید برگزار شود

فوقش آمار کرونا بالا می‌رود. خب برود، الان که رکورد امار فوتی‌های کرونا شکسته شد چه اتفاقی افتاد؟ این‌ها همه جوسازی یکی عده بچه مدرسه‌ای تنبل برای فرار از کنکور است.

برگزاری کنکور هیچ خطری ندارد. مثل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و اجرای طرح ترافیک و باز شدن رستوران‌ها و هتل‌ها و سفر  رفتن و …

ممکن است دانش‌‌آموزی کرونا داشته باشد و مثلاً در محیط بسته چهارتا سرفه کند، اتفاقاً در آن لحظه ماسک روی صورتش نباشد و مثلاً برای آب خوردن برداشته باشد.

ممکن است برگه‌‌ای روی زمین بیفتد و آلوده شود، ممکن است خانواده‌ها بیرون تجمع کنند و شلوغ شود، این‌ها هیچ‌کدام مهم نیست و همش جوسازی است برای برگزار نکردن کنکور.

نهایت آمار ابتلا به کرونا از اینی که هست هم بالاتر می‌رود و افتخار شکستن مجدد رکورد خودمان را پیدا می‌کنیم. ما در رکورد زدن استاد هستیم این یکی هم رویش.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

کد خبر : 168269 ساعت خبر : 1:38 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=168269
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات