گلونی

آخرین پراید تولید شد و بالاخره سایپا از این خودرو دل کند

آخرین پراید تولید شد و بالاخره سایپا از این خودرو دل کند

آخرین پراید تولید شد و بالاخره سایپا از این خودرو دل کند

آخرین پراید تولید شد و بالاخره سایپا از این خودرو دل کند

به گزارش گلونی آخرین پراید در تاریخ سی و یک تیر تولیدشد و برای همیشه از سایپا رفت.

ما ایرانی‌ها خیلی احساساتی و مهربان هستیم.

از حالا دل‌مان برای پراید تنگ می‌شود. شوخی که نیست آن‌قدر با ما بوده که دل‌کندن برای‌مان سخت است.

هر جا می‌رویم نشانی از اوست. در خیابان‌ها، کوچه‌ها، جاده‌ها، بیابان‌ها و کلاً هر جا که قابلیت تردد خودرو داشته باشد، حتماً پراید هم هست.

حالا چطور باید فراموشش کنیم. خودرویی که هر چقدر هم گران شد باز ما خریدیم و نگذاشتیم غم ماندن در انبار سایپا را تحمل کند.

برای‌مان مهم نبود چقدر آدم به کشتن داده و کافی‌ست با یک تیر برق تصادف کند تا کل ماشین در یک کیف سامسونت جا شود.

مهم این بود که باشد. با تمام بدی‌ها و مشکلات. ما پراید را دوست داشتیم.

آخرین پراید تولید شد

البته می‌دانید، راه دیگری جز این نداشتیم. در واقع بسیاری از ما بین گزینه «خرید پراید یا هیچی»، باید یکی را انتخاب می‌کردیم، چون پول‌مان به باقی  خودروها نمی‌رسید.

بماند که بعد از مدتی پول‌مان دیگر به پراید دسته دوم هم نرسید و شب‌ها با نگاه کردن به عکسش به خواب می‌رفتیم تا شاید در خواب بتوانیم پشت فرمان پراید بنشینیم و عطر خاص خودروی نو را استشمام کنیم.

اما در همان خواب تا سوار می‌شدیم و شروع به حرکت می‌کردیم یک‌هو جلوی‌مان دره‌ای بزرگ ظاهر می‌شد و هر چه می‌خواستیم ترمز بگیریم نمی‌شد و تازه بعد از نگاه به زیر پا متوجه می‌شدیم یادشان رفته برایش پدال ترمز بگذارند و در حالی‌که وسط زمین و هوا معلق مانده بودیم و فرمان در دست سرمان به سقف ماشین چسبیده بود از خواب می‌پریدیم.

پراید برای ما پر از خاطرات تلخ و شیرین و جذاب بود. تلخ‌ها که هیچ، بگذاریم کنار، ولی اتفاقات جذاب کم نداشت.

مثلاً خودروی صفر، عوض راهنما برف‌پاک‌کن می‌زد و عوض کولر، بخاری‌اش روشن می‌شد. این اتفاق جذاب و خنده‌دار در کدام ماشین خارجی رخ می‌دهد؟ آنها خیلی کسل‌کننده و بدون هیجان خودرو را بی عیب و نقص تحویل می‌گیرند و هیچ اتفاق جذابی برای‌شان نمی‌افتد.

حالا  پراید با همه خاطرات خوب و بدش از سایپا رفت البته نگران نباشید حالا حالاها در خیابان‌ها و جاده‌های ایران هست و نمی‌گذارد غم نبودنش را احساس کنیم.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

خروج از نسخه موبایل