آشنایی با مارها در ایران؛ چند نکته مهم که باید در مورد مارها بدانیم

آشنایی با مارها در ایران؛ چند نکته مهم که باید در مورد مارها بدانیم

هر کسی که در ایران طبیعت‌گردی و کوهنوردی می‌کند باید با مارهای ایران آشنا باشد.

مارها در همه مناطق ایران هستند و برخی مارهای ایران بسیار خطرناکند. این وبینار را ببینید و با مارها آشنا بشوید.

همچنین آرشیو وبینارهای گلونی به طور رایگان در اختیار شماست.

به گزارش گلونی کشور ما ایران در مناطق مختلف میزبان مارهای گوناگون و متنوع است که بسیاری از آن‌ها به شدت سمی و خطرناک هستند.

بسیاری از ما نیز در طول زندگی خود تجربه مواجهه با مار را داشته‌ایم. درنتیجه نیاز است که با این خزنده معروف و گاهی ترسناک بیشتر آشنا شویم. برای آشنایی با انواع مارها و نحوه برخورد با آن‌ها ویدیوی زیر را تماشا کنید.

حمیدرضا میرزاده این پنل را مدیریت کرده است:

ویدیوهای دیگر در نماشای گلونی 

ما باید بدانیم در مواجهه با یک مار چه واکنشی نشان بدهیم. ما باید یاد بگیریم که مدام مار سمی و خطرناک است و کدام مار بی‌آزار و بی‌خطر است.

ما باید بیاموزیم که در صورت گزیده شدن توسط یک مار چه اقداماتی باید انجام بدیم. ما باید بدانیم کدام مار نیش قوی‌تری دارد. باید بدانیم بعد از نیش هر مار چقدر فرصت داریم تا خود را به مراکز درمانی برسانیم.

ما باید یاد بگیریم که برای مقابله و درمان زهر مار چه لوازمی همراه داشته باشیم. ما باید انواع مارها را بشناسیم تا در صورت مشاهده یک مار غیرسمی از ترس بلایی سر خودمان نیاوریم.

پس اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که اطراف شما این موجودات هم زندگی می‌کنند یا طبیعت‌گرد و کوهنورد هستید یا گاهی برای تنوع به دل طبیعت می‌روید حتماً آگاهی خود را نسبت به کارها افزایش دهید.

یکی از روش‌های آشنایی با این جانوران تماشای ویدیوی همین مطلب است که در آن کارشناسان محیط زیست تمام اطلاعات مورد نیاز برای آگاهی از رفتار مناسب در مواجهه با مار و شناخت انواع مارها را در اختیار شما می‌گذارند.

سالانه در کشور چندین نفر به خاطر گزیدگی مار فوت می‌کنند که در این عصر تکنولوژی واقعاً آمار بالایی است. بخشی از این تلفات به خاطر عدم آگاهی نسبت به این موجود است. پس در مورد این جانوران بیشتر بدانیم.

پایان پیام

کد خبر : 169828 ساعت خبر : 6:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169828
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات