گلونی

آغاز پخش فرمول یک؛ چهره‌های مردمی مقابل علی ضیا می‌نشینند

آغاز پخش فرمول یک؛ چهره‌های مردمی مقابل علی ضیا می‌نشینند

آغاز پخش فرمول یک؛ چهره‌های مردمی مقابل علی ضیا می‌نشینند

آغاز پخش فرمول یک؛ چهره‌های مردمی مقابل علی ضیا می‌نشینند

«فرمول یک» پس از 4 ماه غیبت، از امشب با حضور چهره‌های مردمی و با اجرا و تهیه کنندگی سیدعلی ضیا روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش گلونی این برنامه با حضور چهره‌های مردمی با نگاه «ایران و همدلی» طی 11 شب روی آنتن می‌رود.

امشب در نخستین قسمت از «فرمول یک» ضیا میزبان اکبر رجبی مدیر موسسه طلوع بی‌نشان‌هاست که در زمینه کمک به کارتن‌خواب‌ها فعالیت‌های قابل توجهی داشته است.

آغاز پخش فرمول یک

 خانواده شهید وریجی از شهدای سلامت که جان خود را در مبارزه با کرونا از دست داد و اعضای گروه جهادی دست سلیمانی دیگر مهمانان ضیا در این برنامه هستند.

«فرمول یک» این هفته پنجم، ششم و هفتم مرداد و همچنین از 12 تا 18 مرداد حوالی ساعت 23 به مدت یک ساعت و نیم روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها

در حال حاضر «جمعیت طلوع بی‌نشان‌ها» به عنوان تنها حامی تخصصی در زمینه معضل کارتن‌خوابی، می‌کوشد تا با حفظ و اشاعه «آیین مهرورزی» نگاه جامعه را به موضوع اعتیاد و کارتن‌خوابی تغییرداده و کمک کند تا افراد بیشتری با مشارکت در این فرایند وارد چرخه درمان و بهبودی شوند.

توزیع غذا درواقع مجال و بهانه‌ای است برای ایجاد ارتباط موثر با افرادی که به طور هم‌زمان با معضل کارتن‌خوابی و بیماری اعتیاد مواجهند.

با این توضیح می‌توان فعالیت‌های طلوع را به دو حوزه اصلی تقسیم کرد.

فعالیت‌های با رویکرد حمایتی و فعالیت‌های با رویکرد اجتماعی

مخاطب فعالیت‌های حمایتی طلوع افراد آسیب‌دیده از کارتن‌خوابی هستند. طلوع بر این باور است که مردان، زنان و کودکانی که تجربه زیستی کارتن‌خوابی را دارند قربانی یک فرآیند اجتماعی هستند. برای شفاف شدن این موضوع نیاز به تعریف واژه کارتن‌خواب و تعریف واژه قربانی است.

در علم جامعه شناسی، وقتی تعداد افراد درگیر با  یک رفتار ضد اجتماعی (مثلا ارتکاب جرم یا مصرف مواد مخدر یا میزان طلاق و…) در یک جامعه آماری و در یک بازه زمانی افزایش چشمگیر دارد یا تعداد چشمگیری را شامل می‌شود به این معناست که علاوه بر تصمیم شخصی فرد، بسیاری از فاکتورهای اجتماعی در کشیده شدن افراد به این فرآیند دخالت دارند تا جایی که قدرت فاکتورهای اجتماعی بر قدرت تصمیمات فردی برتری دارد و به همین دلیل فرد را قربانی فرآیندهای اجتماعی می‌دانیم.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل