گلونی

اقامتگاه بومگردی کویری نجومی نمکزار سه قلعه

اقامتگاه بومگردی کویری نجومی نمکزار سه قلعه

اقامتگاه بومگردی کویری نجومی نمکزار سه قلعه

اقامتگاه بومگردی کویری نجومی نمکزار سه قلعه

به گزارش گلونی مجموعه‌ای زيبا و كامل در استان خراسان جنوبی در قلب کویر امن و بكر سه قلعه (فاصله تا شهر سه قلعه ٣٠ كيلومتر) و در جوار رمل‌های زيبای ماسه‌ای و درياچه نمك است كه دارای امكانات اقامتی چون اقامتگاه بومگردی سنتی، رستوران غذاهای محلی و همچنين تفریحات سالمی چون شترسواری، واليبال ساحلی و فوتبال دستی، موسیقی سنتی و سیاه چادر عشايری است.

همچنین می‌توانید زندگی عشاير اصيل منطقه را از نزدیک ببینید. درياچه نمك و دق رباط که زمينی وسيع، مسطح، يك دست و بدون پوشش گياهی به ابعاد ٢٥ در ١٢km است وپديده‌ای ديدني و شگفت انگيز است، تجهیزات رصدی (تلسكوپ) و گردش‌های تفريحی، علمی، آموزشی نجومی و رصد ستارگان در یکی از تاریک‌ترین آسمان‌های ایران نیز جزو امکانات و جاذبه‌های دیدنی این منطقه است.

می‌توانید لحظاتی دلنشين را در کویر ثبت کنید و خاطر‌ه‌ای خوش با خود همراه ببرید.

مجموعه نمكزار از ۲ قسمت معمولی و ویژه تشکیل شده است که در قسمت معمولی با مشارکت جامعه بومی منطقه و مرمت خانه‌های قدیمی برای عشایر بومی هم درآمدزایی شده است.

آسمان اقامتگاه نمكزار و كوير سه قلعه يكی از آسمان‌های تاریک ايران است كه همه‌ساله مسابقات نجومی، گروه‌های رصدی و متخصصان نجوم برای رصد، كوير سه قلعه را انتخاب می‌كنند؛ احداث رصدخانه توسط ميراث فرهنگی (در حال احداث) که يكی از چهار گزينه احداث رصدخانه ملی ايران است، خود گواهی بر اين مدعاست.

قوانین اقامتگاه بومگردی کویری نجومی نمکزار

خلاصه کدهای رفتاری و قوانین بومگردی نمکزار شامل موارد زیر هست:

نکندن بوته‌های کویر جهت آتش
استفاده کمتر از ظروف یکبار مصرف و پلاستیک
نریختن زباله در ماسه‌ها و طبیعت
رعایت سکوت در آخر شب‌ها
آفرود فقط در محدوده مجاز و مسیرهای مشخص (حرکت از بیراهه ممنوع)
کمپ زدن و آتش روشن کردن اطراف اقامتگاه ممنوع
احترام به بومی‌ها
صرفه جویی در مصرف آب و دیگر انرژی‌ها در کویر.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل