انجمن شاعران مرده فیلمی بسیار دیدنی از تام شولمن

انجمن شاعران مرده فیلمی بسیار دیدنی از تام شولمن

به گزارش گلونی انجمن شاعران مرده، بیشتر به قیافه‌اش می‌آید اسم یک فیلم ترسناک باشد با ارواح سرگردانی که با هم سخنان وزن‌ و قافیه‌دار رد و بدل می‌کنند یا مثلا ماجرای یک سری شاعری که در آن دنیا، با هم مشاعره می‌کنند و قصه‌هایی که مربوط به دوران زندگی‌شان است را برای هم تعریف می‌کنند.

انجمن شاعران مرده فیلمی بسیار دیدنی از تام شولمن

ولی در واقع فقط ماجرای یک سری دانش‌آموز بدبخت و قربانی سیستم معیوب آموزشی‌ است که می‌روند توی یک غار و برای همدیگر شعر می‌خوانند.

حالا البته همه‌اش این نیست. مثلا این‌ها یک آقای معلمی دارند که خیلی شبیه یک جور فرشته‌ی الهی است که به داخل دوزخ نازل شده و تلاش می‌کند آن ذوقی که همه می‌خواهند به خاطر این سیستم خاموشش کنند را روشن نگه دارد.

یک مدیر و تعدادی پدر و مادر هم هستند که از قیافه‌شان معلوم است آمده‌اند آدم را اذیت کنند.

فیلم را انگلیسی‌زبان‌ها، خیلی وقت پیش- حتی قبل از تایتانیک- ساخته‌اند.

ولی خب ماشالله دانش‌آموز ایرانی هر بار که این فیلم را ببیند، تا حدود زیادی به همه‌شان همدردی می‌کند.

آخر فیلم هم که همه بدبخت شدند، یکی می‌زند توی سر خودش چرا که حتی حالت بدبخت آن‌ها هم باز از دانش‌آموز ایرانی در یک مدرسه‌ی ایرانی خوشبخت‌تر است.

آخر سر، بعد از فکر کردن به اینکه چرا همچنان باید کنکور بدهد، یادش می‌افتد که او هم روزگاری ذوقی داشت و شور و شوقی در وجودش بود که تند باد کتاب تست‌ها زد همه‌اش را خاموش کرد. بعد هم های های گریه می‌کند.

فیلم البته به جز دانش‌آموزها، مناسب معلم‌ها هم هست که ببینند طرف کدام یکی‌ها را می‌گیرند.

به نفع‌شان است که طرف کیتینگ را بگیرند. هرچند اگر نگیرند هم خیلی فرق ندارد. به هر حال، فردا می‌روند سر کلاس‌شان تا تست‌های جدید را حل کنند.

در نهایت، مناسب همه است. تا ببینند و به این نتیجه برسند که شاید باید یواشکی باشند و علیه این نظم تحمیل شده حرکت کنند. قبل از اینکه تبدیل به یک سری ربات بی‌احساس شوند.

پایان پیام

نویسنده: ساینا محمدیان

کد خبر : 171717 ساعت خبر : 9:35 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171717
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات