گلونی

اپلیکیشن هیئت آنلاین رونمایی شد

اپلیکیشن هیئت آنلاین رونمایی شد

اپلیکیشن هیئت آنلاین رونمایی شد

اپلیکیشن هیئت آنلاین رونمایی شد

امروز در آستانه آغاز ماه محرم با حضور وزیر ارتباطات، رييس فراكسيون فضاى مجازى مجلس و معاون فرهنگى سازمان تبليغات اسلامى و 12 تن از نمایندگان مجلس از اپلیکیشن «هیئت آنلاین» رونمایی شد.

به گزارش گلونی در دیدار خادمان هیئت آنلاین با محمدجواد آذری جهرمی از اپلیکیشن این سامانه برای استفاده آسان‌تر مردم از این بستر فرهنگی مذهبی رونمایی شد.

اپلیکیشن هیئت آنلاین

 سید احسان قاضی زاده هاشمی رييس فراكسيون فضاى مجازى مجلس و عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام مصطفی جلالى معاون فرهنگى سازمان تبليغات اسلامى، حاج على انسانى مداح پيشكسوت، حجت الاسلام شيخ مصطفى كرمى، ابوالفضل قناعت پیشه معاون دیجیتال مرکز رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از جمله دیگر حاضران در این رونمایی بودند.

شروع مجلس با ارائه گزارشى از فعاليت سامانه هيئت آنلاين توسط مجتبى جوانبخت عضو هيئت امناى سامانه بود.

سپس مهدى شاملو ديگر عضو هيئت امناى هيئت آنلاين گزارشى از زيرساخت فنى اين سامانه و پتانسيل‌هاى آماده شده برای سرويس‌دهى به مخاطبان ميليونى همزمان ارائه داد.

شاملو گفت: از تجربیات یک دهه سرویس‌دهی به مخاطبان‌مان در سرویس‌های مختلف برای این سامانه بهره بردیم و امروز به لطف خدا و عنایت ائمه اطهار علیهم السلام سرویسی در شان هیئات راه اندازی شده است.

 از ظرفیتی که برای پوشش مخاطب میلیونی داشتیم به سرعت استفاده کردیم و در حقیقت طراحی اولیه در ماه مبارک رمضان انجام شد.

این تجربیات را در امتداد کار قرار دادیم و در حال حاضر پلت فرم هیئت آنلاین آمادگی سرویس‌دهی به یک میلیون مخاطب همزمان را دارد.

بیش از 120 سرور در دیتاسنترهای شاتل و آسیاتک تهیه شده است.

اعلام همگرایی سازمان تبلیغات اسلامی با هیئت آنلاین

همچنین حجت الاسلام مصطفی جلالی معاون سازمان تبلیغات اسلامی در بخشی از این مراسم رونمایی اظهار کرد: رونق عزای مجازی سیدالشهدا باعث می‌شود با ورود این هیئات اوضاع فضای مجازی متحول شده و این اتفاق منشا خیر و برکت شود.

وی یادآور شد: محتواهای دینی، انسانی و فطری مسئله اصلی فضای مجازی باید باشد و در آن توسعه پیدا کند.

جلالی با تاکید بر اینکه حضور ما در این مراسم به منزله همگرایی با شما خادمان هیئت آنلاین است، افزود: می‌خواهیم همه فضاهای این چنینی را به یکدیگر وصل کنیم.

اعتقاد داریم اگر استفاده از ظرفیت‌های حاکمیت پراکنده باشد، اثرگذاری کمتری خواهیم داشت اما کنار هم قرار گرفتن آنها موثرتر خواهد بود.

معاون سازمان تبلیغات اسلامی در پایان گفت: ایده اصلی ما در این فضا است که با همه گروه‌ها و جریان‌ها از جمله «هیئت آنلاین» هم افزایی داشته باشیم.

آذری جهرمی نیز در این مراسم گفت: خدا را شاکر هستیم که این محرم هم این توفیق را داشتیم که زنده باشیم.

تنفس در هوای محرم و استفاده از فضیلت‌های عزاداری اباعبدالله که در توصیف آن هر سخنی گفته شده در برابر عظمت قیام اباعبدالله ناچیز است فرصت بزرگی به حساب می‌آید.

امیدوارم خداوند همانطور که توفیق داد یک محرم دیگر زنده باشیم این توفیق را هم بدهد که از برکات اقامه عزای اباعبدالله بهره‌مند شویم و توشه آخرتمان باشد و البته به عقیده خیلی ازماها نمک سفره دنیای ماست.

وی افزود: امسال محرم، شیوع یک بیماری فراگیر متاسفانه باعث شده تعداد زیادی از مردم را از دست بدهیم.

این بلایی است که در همه دنیا فراگیر شده است و دستور العمل‌های بهداشتی چه به لحاظ شرعی چه به لحاظ قانونی امکان تجمعات عظیم و بزرگ در قالب‌های قبلی و پرشور را کمی با مشکل مواجه کند.

اما عزای امام حسین علیهم السلام و برنامه عزاداری برای او تعطیل بردار نیست. چرا؟ چون جایی که اقامه عزای امام حسین علیهم السلام  می‌شود در دل افراد است نه در مکان.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: آن مکان جایی است که حرارت‌ها و پیوندها به هم می‌رسند.

تجمع و پیوستن این محبت و شور و حرارت جریانی ایجاد می‌کند که آن مغناطیس حرکت به سمت امام حسین علیهم السلام را تسریع می‌کند.

بنابراین ما بچه شیعه‌ها و مسلمانان و کسانی که زندگی امام حسین علیهم السلام  را مطالعه کرده‌اند محبتی از ایشان و اصحابشان در دل دارند.

آذری جهرمی با بیان اینکه این محبت در نهاد و باطن ماست، ادامه داد: هرجایی که ذکری از امام حسین  علیهم السلام  شود و شیوه‌ای از این ذکر مطرح شود دل به سمت شبکه‌ای که در دنیا برپاست می‌رود.

شبکه‌ای که مغناطیس حسینی است. وقتی این امکان به صورت فیزیکی فراهم نیست می‌‎شود از دیگر امکانات بهره برد تا این شور حسینی را یکپارچه کرد و به هم پیوست.

وی با بیان اینکه فضای مجازی فرصتی بی‌نظیر است که به فرموده رهبر معظم انقلاب می‌شود از آن برای رساندن کلام حق به دنیا استفاده کرد، اضافه کرد: حماسه امام حسین علیهم السلام یکی از حقیقت‌های بزرگ بارز دنیا است؛ ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و بسیاری از شعائر دیگر که در دنیا هست.

امروز وقتی در حوزه فناوری تخصصی داریم، مثل همان هیئات دیگر که یکی بلد است چایی بریزد، غذا بپزد، یکی کار هنری می‌کند، دیگری سیستم صوتی را راه می‌اندازد، یکی خط می‌نویسد و… در مجلس امام حسین علیهم السلام  هر کسی به شکلی بهره می برد و توشه خود را برمی‌دارد.

برماست که برای مسیر و دستگاه اباعبدالله علیهم السلام نوکری کنیم و امسال در فضای مجازی این امکان را فراهم بیاوریم که یک حرکتی ایجاد شود که این حرکت نه تنها از شور ایام محرم نکاهد بلکه افزایش هم بدهد.

اپلیکیشن هیئت آنلاین

صدای محرم امسال بلندتر از سال‌های دیگر است

وزیر ارتباطات تاکید کرد: صدای محرم امسال با استفاده از فضای مجازی طبیعتا بلندتر از سال‌های دیگر است.

علمای بزرگ و مراجع تقلید همچون مقام معظم رهبری توصیه و تاکید کرده‌اند که در این فضا حرکت شود.

طبیعتا این موضوع بر عهده سازمان تبلیغات اسلامی است که حاج آقا قمی و همکاران‌شان کار خوبی را برای ترویج و ساماندهی این عرصه آغاز کرده‌اند.

حمایت می‌کنند و ما هم در کنار سازمان تبلیغات اسلامی تلاش می‌کنیم فضای مجازی امسال یک خیمه بزرگ برای اباعبدالله علیهم السلام باشد.

امروز هزارمین هیئت در هیئت آنلاین ثبت شده است

آذری جهرمی تصریح کرد: در خیمه عزای امام حسین علیهم السلام گروه‌های مختلفی کار کرده‌اند.

یکی از این گروه‌ها مجموعه هیئت آنلاین بود که در ماه محرم فعالیت خود را آغاز کرد و موفق بود.

با انرژی و انگیزه وارد این فضا شدند. دانه به دانه هیئت‌ها را آموزش داده‌اند آورده‌اند تنظیمات را انجام داده‌اند.

اپلیکیشن و بخش سخت افزاری و نرم افزاری کار را پیش بردند و انصافا کار بزرگی انجام دادند.

امروز هزارمین هیئت در هیئت آنلاین ثبت شده است. در سراسر کشور هیئت‌ها خود را ثبت کرده‌اند.

او بیان کرد: اطلاع رسانی برای هیئات انجام شده و طبیعتا امسال ظرفیت صدا وسیما هست. فضای مجازی هم هست. ما فکر نمی‌کنیم که فقط هیئات باید در هیئت آنلاین یا سایراپلیکیشن‌ها بیایند.

از هر مدیایی برای ترویج شعائر دین، سخنرانی‌ها و برنامه‌های مذهبی باید استفاده شود.

در همه پلتفرم‌های مطرح جهان که مورد استفاده دنیاست باید حضور جدی داشته باشد.

به عنوان پایه و قوام سیستم هم اپلیکیشن‌های داخلی باید حضور داشته باشند. نباید محدود به ابزارهای داخلی باشیم.

در هرجایی که مردم حضور دارند اقامه عزای امام حسین علیهم السلام  باید اجرا شود. در اینستاگرام و توئیتر باید از ظرفیت‌ها استفاده شود.

اپلیکیشن هیئت آنلاین

هیئت آنلاین اگر در قالب پروژه شرکتی و سازمانی اجرا می‌شد هزینه سنگینی را تحمیل می‌کرد

وزیر ارتباطات در خصوص هیئت آنلاین تصریح کرد: این تیم هم کار کرده‌اند و انصافا وقت گذاشته‌اند. از تک‌تک بچه‌های فعال حوزه مجازی که به عشق امام حسین علیهم السلام دور هم جمع شده‌اند تشکر می‌کنم.

به صورت داوطلبانه این کار بزرگ را پیش بردند. این پروژه اگر می‌خواست در یک قالب پروژه شرکتی سازمانی و… اجرا شود هزینه‌های بسیار سنگینی را تحمیل می‌کرد.

اما این بچه‌ها با علاقه و عشقی که داشتند این زیرساخت را فراهم کردند و کار را پیش بردند.

سامانه‌های دیگر هم آماده شده است که دوستان در سازمان تبلیغات اسلامی به اطلاع مردم می‌رسانند. از همه این دوستان تشکر می‌کنم.

ما در وزارت ارتباطات هرآنچه که در توان داریم به کار می‌بندیم تا در خدمت برگزاری مراسم‌های محرم و صفر باشیم.

هر مساعدتی لازم باشد می‌کنیم و تمام توانمان را به کار می‌بندیم که مراسم امام حسین علیهم السلام با جلال و جبروت در فضای مجازی برگزار شود.

در نهايت از اپليكيشن هيئت آنلاين توسط وزیر ارتباطات، رييس فراكسيون فضاى مجازى مجلس و معاون فرهنگى سازمان تبليغات اسلامى رونمايى شد.

سامانه هيئت آنلاين به این آدرس مرجع پخش زنده هيئات و مراسم‌هاى مذهبى و استفاده از آن براى كليه كاربران با اينترنت رايگان است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل