گلونی

ایران سهراب پورناظری جنجالی شد؛ من کرد ایرانم

ایران سهراب پورناظری جنجالی شد

ایران سهراب پورناظری جنجالی شد

ایران سهراب پورناظری جنجالی شد

به گزارش گلونی وطن‌پرستی و عشق به میهن بسیار فراتر از کرد بودن، لر بودن، ترک بودن یا تعلق داشتن یه هر قومیت و نژاد دیگری است. همه ما در پهنه سرزمینی به نام ایران هستیم و ایران است که مرزهای ما با دیگران را تعیین کرده نه تبار و قومیت.

ایران سهراب پورناظری

البته نباید از قوم‌گرایی و تکثر فرهنگی پرهیز کنیم چون مجموع همین قومیت‌ها هستند که فرهنگ ایرانی را شکل داده‌اند. فرهنگ و تمدن ملی ما که به آن افتخار می‌کنیم، در طول تاریخ از دل همین قومیت‌ها برآمده است.

ایران مجموعه‌ای به هم‌پیوسته از اقوام و نژادهای مختلف است که با فرهنگ‌ها و ویژگی‌های متفاوت در پاسداری از کشور اتفاق نظر دارند.

کردها یکی از قدیمی‌ترین و تاثیرگذارترین اقوام ایرانی هستند. سالیان دراز است که بر اثر تبلیغات و کنش‌های تفرقه‌انگیز در داخل و خارج از ایران، در مورد این قوم بزرگ برداشت‌های نادرستی صورت می‌گیرد اما در وطن‌پرستی کردها هرگز نباید شک کرد.

این حس ملی‌گرایی را سهراب پورناظری نوازنده و آهنگساز کرد به خوبی بیان کرده است:

جدایی‌طلبی برچسبی است که به صورت مرموز و زیرپوستی به برخی اقوام چسبانده‌اند و سعی در گسترش این حس در میان دیگر اقوام دارند.

اگرچه نمی‌توان از تاثیرات این گروه‌های معاند با ایران که اکثرا آبشخور غربی دارند گذشت ولی آنچه مهم است حس ناسیونالیستی کردها نسبت به ایران است که در بزنگاه‌های تاریخی ثابت کرده‌اند.

اگر در تبعیض‌ها و ندیدن‌ها و تقسیم عادلانه ثروت ملی و بها دادن به جوانان غرب کشور در تصمیم‌گیری‌های کلان و پست‌های کلیدی تجدید نظر شود، به جرات می‌توانیم بگوییم هیچ حرکت تفرقه‌انگیزی نمی‌تواند برای کشور ایجاد خطر کند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل