گلونی

ایران چهارمین کشور پرتورم دنیا؛ نیمه پر لیوان را ببینید ما اولین نیستیم

ایران چهارمین کشور پرتورم دنیا

ایران چهارمین کشور پرتورم دنیا

ایران چهارمین کشور پرتورم دنیا؛ نیمه پر لیوان را ببینید ما اولین نیستیم

معاون اقتصادی و محاسبات مرکز آمار: «قیمت ۴۷۵ کالا با توجه به نرخ تورم، با سرعت متوسط ۲۶ درصد در حال صعود است که این عدد، ما را در لیست ۴ کشور پرتورم جهان قرار می‌دهد.»

 به گزارش گلونی باید نیمه پر لیوان را دید. باز جای شکرش باقی است که ما چهارمین کشور هستیم و از ما متورم‌تر هم هست.

حالا این‌که 201 کشور تورم کمتری نسبت به ما دارند خیلی مهم نیست.

البته نمی‌دانیم اگر قیمت کالاهایی که با سرعت متوسط صد درصد در حال صعود هستند را حساب کنیم باز هم در لیست همان چهارمین خواهیم بود یا با اختلاف اول می‌شویم.

افزایش قیمت برخی از کالاها طوری است که هر جور می‌خواهی به خودت بقبولانی فقط با سرعت بیست و شش درصد در حال صعود است نمی‌توانی. در واقع طوری اوج گرفته‌اند که تقریباً در حال ناپدید شدن هستند و کم کم فراموش شده‌اند.

ایران چهارمین کشور پرتورم دنیا

این افزایش‌ها به گونه‌ای است که برای در امان ماندن از خطر شوکه شدن و تپش قلب، باید هر روز به سوپری محل سر بزنید و در جریان قیمت‌ها قرار بگیرید تا آرام آرام بتوانید افزایش‌ها را هضم کنید؛ در واقع خطر رفتن بعد از یک هفته در سوپر مارکت با خطر خوردن یک شهاب‌سنگ مستقیم توی سر آدم برابری می‌کند.

در همین راستا بهتر است همیشه به فروشگاه‌های اینترنتی هم سر بزنید و قیمت وسایل و لوازم منزل، خودرو، پوشاک و… را نگاه کنید و در جریان افزایش‌ها قرار بگیرید.

اگر دیدید قیمت‌ها به گونه‌ای شد که در حال دچار شدن به یأس فلسفی هستید، اصلاً نگران نباشید.

با نگاه به وسایلی که در منزل دارید و دیدن قیمت جدید آنها می‌توانید از این‌که وسیله موردنظر را در ارزانی خریده‌اید، کلی ذوق کنید.

البته بعد ممکن است با فکر به این‌که حالا اگر جفت کلیه‌های‌تان را هم بفروشید نمی‌توانید آن را تهیه کنید کمی احساس نگرانی، ناامیدی، افسردگی و سرخوردگی کنید.

راستی قیمت کلیه هم گران شده یا همان قبلی است؟

تورم گاهی به کلیه‌های برخی از مردم فشار می‌آورد و جای یکی را حسابی تنگ می‌کند. مخصوصاً اگر چهارمین کشور پرتورم دنیا باشی.

پایان پیام

نویسنده: راضیه حسینی

خروج از نسخه موبایل