بازدید رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و پژوهشکده باستان‌شناسی از آثار در معرض خطر بروجرد

بازدید رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و پژوهشکده باستان‌شناسی از آثار در معرض خطر بروجرد

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی و پژوهشکده باستان‌شناسی کشور به همراه مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از تپه‌های آهنگران و رمضان بازدید کردند.

به گزارش گلونی سید امین قاسمی با اعلام این خبر گفت: در سنوات گذشته به دلیل عبور آزادراه خرم‌آباد، اراک و برخورد این پروژه با چند اثر تاریخی، موانع و مشکلاتی بوجود آمده که در چند نقطه موجب توقف این پروژه شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با اشاره به اهمیت این پروژه و لزوم اتمام آن افزود: در همین راستا و با هدف رفع موانع و مشکلات موجود از رؤسای پژوهشگاه میراث فرهنگی و همچنین پژوهشکده باستان‌شناسی دعوت نمودیم تا به همراه کارشناسان استان، در تاریخ هشتم مرداد ماه ۱۳۹۹ به صورت میدانی محل را مورد مطالعه و کارشناسی قرار دهند.

سید امین قاسمی ابراز امیدواری کرد: با در نظر گرفتن بحث توسعه و لزوم اجرای این طرح بزرگ در آینده‌ نزدیک مطالعات باستان‌شناسی این طرح به سرانجام برسد تا هر چه سریع‌تر مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

قاسمی با اشاره به اهمیت ایجاد این آزاد راه و تاثیر مستقیم آن بر توسعه‌ پایدار و رونق گردشگری استان لرستان، خواستار رفع موانع، با در نظر گرفتن اهمیت و ماهیت فرهنگی تپه‌های تاریخی شد.

بهروز عمرانی رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی در این‌باره گفت: جهت بررسی دقیق‌تر و ارائه راهکار اجرایی و عملیاتی به نقشه‌های توپوگرافی دقیق‌تری از محل تداخل آزاد راه با تپه‌های تاریخی رمضان و آهنگران نیاز داریم، تا پس از بررسی توسط کارشناسان مربوطه، بهترین راهکار ممکن با کمترین میزان خسارت به آثار، ارائه شود.

روح الله شیرازی رئیس پژوهشکده باستان شناسی ضمن تاکید بر حفظ این آثار یادآور شد: این بازدید میدانی در محل تداخل آزاد راه با تپه‌های تاریخی آهنگران و رمضان و پیرو جلسه هفتم مردادماه سال جاری، شورای فنی وزارت میراث فرهنگی کشور انجام شده است.

شیرازی گفت: هدف ما حفظ تپه‌های تاریخی و نیز اجرای پروژه‌ آزادراه به صورت توأمان است که جهت نیل به این اهداف، کارشناسان پژوهشکده باستان شناسی در کوتاه‌ترین زمان، طرح پیشنهادی ارائه شده از سوی کارشناسان استان را مورد بررسی قرار داده و اعلام نظر خواهند کرد.

پایان پیام

کد خبر : 170249 ساعت خبر : 8:25 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=170249
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات