گلونی

تیم حکومتی پرسپولیس یا گل ۴۰ متری؟

تیم حکومتی پرسپولیس

تیم حکومتی پرسپولیس یا گل ۴۰ متری؟

تیم حکومتی پرسپولیس یا گل ۴۰ متری؟

به گزارش گلونی تیم فوتبال پرسپولیس برای چهارمین بار پشت سر هم قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران شد. اما چطور پرسپولیس به این موفقیت دست پیدا کرد؟ آیا حرف و حدیث‌هایی که پشت سر پرسپولیس گفته می‌‌شود حقیقت دارد؟ یا موفقیت‌های یک تیم فوتبال دلایل دیگری هم می‌تواند داشته باشد؟

تیم حکومتی پرسپولیس یا گل ۴۰ متری؟

پرسپولیس در قهرمانی پوکر کرد و این موفقیت در زمانی روی داد که هنوز ۵ هفته به پایان مسابقات باقی است.

رقیبان و مخالفان پرسپولیس برای موفقیت این روزهای این تیم دلیلی به جز اینکه این تیم از سوی حکومت و وزیر ورزش حمایت می‌شود، دلیل دیگری را مطرح نمی‌کنند.

آن‌ها معتقدند فقط و فقط حمایت‌هایی از بالا باعث قهرمانی‌های متعدد پرسپولیس است. آن‌ها بعد از هر شکست به فاکتورهای تاثیرگذار در بازی توجه نمی‌کنند و فقط در مصاحبه‌ها عنوان می‌کنند وزارت ورزش می‌خواهد جام را به پرسپولیس بدهد.

آن‌ها هیچ‌وقت به تاثیر کادر فنی در نتایج خود توجه نمی‌کنند. آن‌ها هیچوقت به تاثیر بازیکن کم‌حاشیه در تیم خود توجه نمی‌کنند. بازیکنی که اگر در توئیتر هست حداقل به کار و حرفه خود می‌اندیشد نه جنگ و جدل سیاسی.

آن‌ها هیچوقت نمی‌گویند چرا پنالتی‌های خود را خراب می‌کنند. یا چرا از ۴۰ متری گل می‌خورند.

آن‌ها به محض دمیده شدن سوت پایان بازی بلافاصله موضوع حمایت‌های وزیر پرسپولیسی از پرسپولیس را مطرح می‌کنند تا هواداران هم از آن‌ها نپرسند چرا در زمین بازی خوب بازی نکردید؟

آن‌ها ماجرای وزیر پرسپولیسی را مطرح می‌کنند تا هواداران از کادر فنی در مورد تصمیمات اشتباه‌شان سوال نکنند. آن‌ها هواداران خود را گمراه می‌کنند.

اما واقعا دیدن دلایل موفقیت پرسپولیس اینقدر نیاز به عینک دارد؟

تیمی که یک فصل از پنجره نقل و انتقالات محروم شد. تیمی که در اوج رقابت‌های قهرمانی دو مربی عوض کرد.

هیئت مدیره‌اش هم در بی‌ثباتی چیزی از باشگاه‌های دیگر کم نداشت. اما بازیکنان هرگاه اشتباهی مرتکب می‌شدند دلیل آن را در خودشان جست‌وجو می‌کردند و در نتیجه به راحتی دلیل را پیدا و آن را برطرف می‌کردند.

اما اگر با هر اشتباهی عوامل بیرونی را مقصر می‌دانستند هرگز هرگز و هرگز نمی‌توانستند دلیل اشتباه را برطرف کنند و در نتیجه اشتباه پشت اشتباه بود که رخ می‌داد.

حکومت و وزیر ورزش هرچقدر هم که پرسپولیسی باشند و از آن حمایت کنند هیچوقت به اندازه حمایت‌هایشان از تیم ملی نیست. پس چرا تیم ملی فوتبال ایران در تمام این سال‌ها ذره‌ای به موفقیت نزدیک نشده است؟

دلیلش این است که رقیبان تیم ملی با رقیبان پرسپولیس فرق دارند. آن‌ها قرار نیست پس از هر شکست، تمام تقصیرات را گردن عوامل بیرونی بیاندازند. درنتیجه روی کار خود تمرکز می‌کنند و نتیجه‌اش را هم می‌گیرند.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل