گلونی

جايزه ویژه جهانی برای لوریس چکناوریان

جايزه ویژه جهانی برای لوریس چکناوریان

جايزه ویژه جهانی برای لوریس چکناوریان

جايزه ویژه جهانی برای لوریس چکناوریان

جايزه ویژه کتاب‌ها برای صلح سال ۲۰۲۰ به لوریس چکناوریان سفیر هنر برای صلح و سفیر صلح ایران اهدا خواهد شد.

به گزارش گلونی کميسيون کتاب‌ها برای صلح، به اتفاق آرا، استاد لوريس چکناوريان را شايسته دريافت جايزه ويژه سال ۲۰۲۰ اين کميسيون دانستند و اين جايزه دوازده سپتامبر سال جاری به ايشان اهدا خواهد شد.

کمیسیون کتاب‌ها برای صلح (The Books for Peace Award) که از سازمان‌های همکار سازمان جهانی يونسکو محسوب می‌شود و مقر آن در رم ايتاليا واقع است، از چندين سازمان غير دولتی از کشورهای مختلف تشکيل شده است که با سازمان يونسکو در زمینه گسترش فرهنگ صلح همکاری می‌کند.

اين کميسيون پس از بررسی معرفی‌نامه و سوابق لوريس چکناوريان موسيقيدان ايرانی- ارمنی دارنده نشان عالی هنر برای صلح که سال‌ها با هنرش فعاليت‌هايی خيرخواهانه و بشردوستانه در جهت گسترش فرهنگ صلح انجام داده است، به اتفاق آرا لوریس چکناوريان را شايسته دريافت اين جايزه تشخيص دادند و اين جايزه ۱۲ سپتامبر در مراسم ويژه اين کميسيون به اين هنرمند پيشکسوت اهدا خواهد شد.

جايزه ویژه جهانی برای لوریس چکناوریان

استاد لوريس چکناوريان که از مفاخر موسيقی ايران و جهان به شمار می‌رود، در سال ۲۰۱۴ دو کنسرت را برای کمک به آسيب ديدگان زلزله بم در فرانسه و همچنين کنسرت‌هایی را در ايران و امريکا براي کمک به کودکان مبتلا به سرطان محک رهبری کرده است و جشنواره هنر برای صلح ايران که جايزه ويژه سال ۲۰۱۹ اين کميسيون را دريافت کرده، در خرداد ماه سال جاری اين هنرمند پيشکسوت ايرانی را برای دريافت جايزه سال ۲۰۲۰ به اين کميسيون معرفی کرده بود.

کميسيون کتاب‌ها برای صلح جايزه‌اي است به ياد خاوير والدز روزنامه نگار مشهور مکزيکی که در مبارزه با قاچاق مواد مخدر در مکزيک به قتل رسيد.

اين جايزه از سال ۲۰۱۷ ، از سوی کميسيون ويژه اين جايزه، هر سال به افراد و گروه‌هایی که در زمينه گسترش فرهنگ صلح، فعاليت‌های بشردوستانه و خيرخواهانه فعاليت می‌کنند اهدا می‌شود.

لوریس چکناوریان سال گذشته نیز یکی از نشان‌های عالی هنر برای صلح هفتمین دوره این جشنواره را دریافت کرده است.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل