گلونی

دولت و مجلس‌ به فکر خودشان هستند یا کنکوری‌ها؟

دولت و مجلس‌ به فکر خودشان هستند یا کنکوری‌ها؟

دولت و مجلس‌ به فکر خودشان هستند یا کنکوری‌ها؟

دولت و مجلس‌ به فکر خودشان هستند یا کنکوری‌ها؟

به گزارش گلونی داوطلبان آزمون سراسری چند ماهی است که در برزخ برگزاری یا عدم برگزاری کنکور در حال سوختن و عذاب کشیدن هستند و مسئولان نه تنها قصدی برای کاهش این عذاب ندارند بلکه مدام با مصاحبه‌های خود این آتش را برافروخته‌تر می‌کنند.

دیروز وزیر بهداشت مملکت پس از بررسی‌های مکرر و جلسات متعدد با ستاد ملی مقابله با کرونا و همچنین نظرخواهی از کارشناسان پشت میکروفن آمد و اعلام کرد کنکور در موعد مقرر برگزار خواهد شد و تضمین داد که با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی مشکلی پیش نمی‌آید و جای نگرانی نیست.

داوطلبان کنکور و خانواده‌های آن‌ها هم چه موافق بودند چه مخالف بالاخره پذیرفتند و برای برگزاری آزمون برنامه‌ریزی کردند.

بالاخره مشخص بودن تکلیف هرچقدر هم که سخت باشد باز از بلاتکلیفی بهتر است. آن‌ها از روز گذشته تا امروز تمرکزشان را بر روی برگزاری آزمون گذاشتند و زندگی خود را با تاریخ آن هماهنگ کردند.

ناگهان امروز صبح آقای قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی مصاحبه کرد و گفت: کنکور باید به تعویق بیوفتد. او دلیل این حرف خود را مهم بودن سلامتی داوطلبان عنوان کرد.

این یعنی خود مسئولان به تضمینی که خودشان می‌دهند اعتماد ندارند.

دولت و مجلس‌ به فکر خودشان هستند یا کنکوری‌ها؟

یعنی رییس مجلس تضمین وزیر بهداشت را قبول ندارد.

یعنی از نظر او ممکن است داوطلبی در زمان برگزاری آزمون به کرونا مبتلا شود. این یعنی ورود مجدد داوطلبان به همان برزخ آتشین. یعنی باز هم استرس. باز هم اضطراب. باز هم بلاتکلیفی.

آیا واقعاً این مصاحبه‌ها از روی دلسوزی برای سلامتی داوطلبان است؟ یا صرفاً از روی اختلافات سیاسی مطرح می‌شود؟

یعنی امکانش نبود، تمام مسئولان مربوطه در جایی جمع شوند و حرف‌شان را یکی کنند و بعد آن را اعلام کنند؟ مسئولی هم که این حوزه به او مربوط نیست در صورت اظهارنظر با او برخورد شود.

آقایان عزیز، ما می‌آییم، می‌نویسیم، امضا می‌دهیم که شما به فکر ما هستید.

شما غم مردم را دارید. دغدغه‌های مردم خواب و خوراک را از شما ربوده است. پس شما را به خدا برای اثبات این موضوع خیلی تلاش نکنید. شما را به خدا روح و روان داوطلبان را به هم نزنید. ما همینطوری هم شما را قبول داریم.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل