گلونی

مستر بین کمدین نابی که همه مردم دنیا را می‌خنداند؛ یک شاهکارش را ببینید

مستر بین کمدین نابی که همه مردم دنیا را می‌خنداند؛ یک شاهکارش را ببینید

مستر بین کمدین نابی که همه مردم دنیا را می‌خنداند؛ یک شاهکارش را ببینید

مستر بین کمدین نابی که همه مردم دنیا را می‌خنداند؛ یک شاهکارش را ببینید

به گزارش گلونی مستر بین را همه دنیا می‌شناسند. در ویکی‌پدیا درباره‌اش نوشته است:

مستر بین فیلم ترسناک می‌بیند

شخصیت مستربین زمانی ساخته شد که روآن اتکینسون برای درجه فوق لیسانس خود در رشته مهندسی الکترونیک در کوئین کالج آکسفورد مشغول به تحصیل بود.

یک طرح اولیه را در اوایل دهه ۸۰ در ادینبرگ فرینگ اجرا کرد.

شخصیتی مشابه که نامش روبرت باکس بود، که بار دیگر توسط خود اتکینسون در یکی از نمایش‌های آی تی وی در سال ۱۹۷۹ بازی شد ظاهر شد، که البته روال ویژه آن در بین (فیلم) در سال ۱۹۹۷ هم به کار گرفته شد.

یکی از قدیمی‌ترین حضورهای بین در فستیوال «فقط برای خنده» در مونترال کانادا در ۱۹۸۷بوده‌است.

وقتی برنامه ریزان، او را در جدول برنامه‌ها قرار داده بودند، اتکینسون اصرار کرد که به جای زبان انگلیسی با زبان فرانسوی اجرا کند.

او به‌طور کلی هیچ دیالوگ فرانسوی‌ای در بازی خود نداشت، در نتیجه آن برنامه ریزان متوجه نشدند که چرا اتکینسون می‌خواست به زبان فرانسه اجرا کند.

در ادامه مشخص شد که بازی اتکینسون در فستیوال یک آزمایش برای شخصیت مستربین بوده‌است و اتکینسون می‌خواست متوجه شود که کمدی بدنی او در یک صحنه بین‌المللی و بدون مخاطب انگلیسی زبان چگونه است.

نام شخصیت تا بعد از تولید اولین قسمت مشخص نشده بود؛ تعدادی نام گیاه گونه دیگر مانند آقای گل کلم پیشنهاد شد.

اتکینسون از مونسیور هالوت که توسط کمدین فرانسوی ژاک تاتی خلق شده بود، به عنوان تأثیرگذار بر شخصیت بین نام برده است.

مستر بین

مستربین بسیار مشابه فیلم‌های صامت است که صرفاً مقداری کمدی بدنی دارد.

مستربین دیالوگ بسیار کمی را به کار می‌برد (با این وجود مانند بسیاری از مجموعه‌های آن زمان صدای خنده در میان آن پخش می‌شود).

این امر امکان آن را پدید آورد که سریال در جهان بدون نیاز به دوبله فروش فراوانی داشته باشد. در نوامبر ۲۰۱۲، اتکینسون در مصاحبه با دیلی تلگراف، از قصد خود برای بازنشسته کردن شخصیت مستربین گفت. او بیان کرد که «این که کسی مانند او بخواهد در ۵۰ سالگی مانند بچه‌ها رفتار کند، کمی زننده است».

اما در سال ۲۰۱۶ از این حرف پشیمان شد و گفت مستر بین در ذهن و نظر او هرگز بازنشسته نمی‌شود.

شخصیت اصلی مجموعه که نام مجموعه هم از او گرفته شده با بازی روآن اتکینسون، دلقکی با کارهای کودکانه که با روش‌های نامعمولش زندگی روزمره را به گونه‌ای دیگر پیش می‌برد.

او به تنهایی در هایبری در خیابان آربور پلاک ۱۲ واحد ۲ زندگی می‌کند و تقریبا همیشه با لباسی که علامت تجاری‌اش شده دیده می‌شود: یک کت پشم ونخ راه راه و کراوات باریک قرمز و یک ساعت مچی ماشین حسابی هم به دست دارد.

او به ندرت حرف می‌زند و وقتی هم که این کار را می‌کند چند کلمه به‌صورت اده بده با صدایی زیر به زبان می‌آورد.

در سریال نام کوچک او و شغلش هرگز مورد بحث قرار نمی‌گیرد و در فیلم سینمایی نام کوچک او در گذرنامه مستر MR نوشته شده و شغلش نگهبان موزه است.

مستر بین خیلی وقت‌ها طوری رفتار می‌کند گویی که نمی‌داند در دنیا کارها به چه صورت پیش می‌رود و سریال هم تلاش‌های او برای انجام کارهای ساده و معمولی را برجسته می‌کند:

کارهایی مثل استخر رفتن، استفاده از تلویزیون، نقاشی ساختمان و رفتن به کلیسا. طنز ماجرا بیشتر مربوط است به روش‌های خودساخته (و معمولا غیر منطقی) او برای حل مسائل، مخالفت او با دیگران، وسواسش در مورد چیزهای جزئی و گاهی هم بدجنسی‌هایش.

در تیتراژ آغاز سریال از قسمت دوم به بعد مستربین در حالی که شبانه از آسمان مقابل کلیسای جامع سنت پل به روی سنگفرش پیاده رو می‌افتد نشان داده می‌شود در حالی که سرودی که در کلیسای جامع سات‌ارک اجرا شده پخش می‌شود، این تیتراژ القا می‌کند که او تا حدودی زیست فرازمینی دارد.

ایرما گاب

دوست دختری است که سال‌ها از کارها و بی‌اعتنایی‌های مستر بین رنج برده است (با بازی ماتیلدا زیگلر). او در سه قسمت حضور دارد.

شخصیت او فقط به صورت یک «دوست دختر» طراحی شده است و ویژگی خاص دیگری ندارد.

مستر بین بیشتر با او بعنوان یک دوست ساده رفتار می‌کند نه یک معشوق.

با این حال وقتی او در دیسکو با مردی غریبه می‌رقصد مستر بین دچار احساس مالکیت می‌شود.

او انتظار دارد که مستربین در روز کریسمس انگشتری بخرد و از او خواستگاری کند و وقتی این کار را نمی‌کند، ترکش می‌کند.

البته او بعد در انیمیشن مستر بین هم ظاهر می‌شود. در کمیک رلیف بنام «توریل و بین»، دختری (سوفی تامپسون) مستر بین را همراهی می‌کند که در مجموع رفتارهایش شبیه‌سازی ایرماست.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل