گلونی

مسعود گلزاری در قطعه نام‌آوران آرام گرفت

مسعود گلزاری در قطعه نام‌آوران آرام می‌گیرد

مسعود گلزاری در قطعه نام‌آوران آرام می‌گیرد

مسعود گلزاری باستان‌شناس، چهارشنبه (هشتم مرداد) در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش گلونی مسعود گلزاری، باستان‌شناس پیشکسوت و ایران‌شناس، یکشنبه شب (پنجم مرداد)، در پی مشکل ناگهانی ریه در بیمارستان شریعتی تهران درگذشت.

اکنون قرار است با هدف جلوگیری از تجمع و شیوع ویروس کرونا، مراسم تشییع و خاک‌سپاری گلزاری به صورت زنده از صفحه اینستاگرام پخش شود.

پیکر مسعود گلزاری چهارشنبه (هشتم مرداد) ساعت ۱۰:۳۰ در قطعه نام‌آوران بهشت زهرا، ردیف ۲۵۵ به خاک سپرده شد.

این مراسم در اینستاگرام به صورت زنده پخش شد.

مسعود گلزاری در سال ۱۳۱۳ در تهران به دنیا آمد. تحصیلات خود را در رشته‌ باستان‌شناسی در دانشگاه تهران تا مقطع کارشناسی ارشد ادامه داد. از سال ۱۳۳۸ کار تدریس را آغاز کرد و تا سال ۱۳۴۹ در دانش‌سرای تربیت معلم تهران به تدریس پرداخت. از همان زمان با تیم‌های علمی باستان‌شناسی آمریکایی و آلمانی در استان‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه همکاری می‌کرد.

از سال ۱۳۵۰ به عضویت در هیات علمی گروه باستان‌شناسی و هنر دانشگاه تهران پذیرفته شد و همزمان تحصیل در مقطع دکترا را نیز با گرایش تاریخ پیش از اسلام آغاز کرد.

او از سال ۱۳۵۶ با پایان تحصیلاتش در ایران، به انگلیس رفت و در آن‌جا به تحصیل، پژوهش و تدریس پرداخت.

مسعود گلزاری از سال ۱۳۵۱ هر سال سه ماه به همراه هیات علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران در تپه زاغه‌ قزوین به کاوش می‌پرداخت. علاوه بر این، او نزدیک به ۲۰ سال در منطقه‌ کردستان ایران و استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه به کاوش باستان‌شناختی پرداخت.

پایان پیام

خروج از نسخه موبایل