گلونی

کتاب اینفلوئنسر به شما کمک می‌کند در اینستاگرام‌ به پول برسید

کتاب اینفلوئنسر

کتاب اینفلوئنسر به شما کمک می‌کند در اینستاگرام‌ به پول برسید

کتاب اینفلوئنسر به شما کمک می‌کند در اینستاگرام‌ به پول برسید

به گزارش گلونی فعالیت در فضای مجازی و پیشرفت در این حوزه از طریق افزایش فالوور و گرفتن لایک یکی از دغدغه‌های جوان امروز تبدیل شده است. اما آیا این پیشرفت کردن و رسیدن به درآمد در فضای مجازی اصول و قواعدی دارد؟ جواب مثبت است.

کتاب اینفلوئنسر با زیرعنوان «برندسازی شخصی در عصر رسانه‌های اجتماعی» همین هدف را دنبال می‌کند. یعنی آموزش اصول و قواعد رشد کردن در فضای مجازی به عنوان یک اینفلوئنسر که پس از مدتی بتواند با برندهای معتبر قرارداد ببیند و به درآمد برسد.

این کتاب از چگونگی راه‌اندازی یک صفحه قوی در اینستگرام، فیسبوک، توئیتر و پینترست برای‌مان می‌گوید. از اینکه چه عکسی را بگذاریم پروفایل و در بیوگرافی چه چیزی بنویسم و…

سپس از مخاطب‌شناسی می‌گوید و چگونگی ارتباط با برندهای معروف. بعد آموزش می‌دهد که چه قراردادی با چه بندهایی را می‌توان بست که از لحاظ مالی هم به پیشرفت رسید.

در توضیح کتاب می‌خوانیم:

«اگر صفحه اینستاگرام خود را بالا و پایین می‌کنید و از خود می‌پرسید من هم لباس زیبا می‌پوشم، غذاهای هیجان‌انگیز می‌خورم و عاشق غروب آفتاب هستم پس چرا که کسی به من پول نمی‌دهد تا از زندگیم لذت ببرم؟ یا اگر تعداد زیادی دنبال‌کننده دارید و حس می‌کنید در تولید محتوا حرفی برای گفتن دارید؛ اما برنامه بلندمدتی در سر ندارید، اگر به خاطر تعداد زیاد دنبال‌کننده‌هایتان یا زندگی قابل توجهی که دارید، برندها با شما وارد مذاکره شده‌اند یا از خود پرسیده‌اید چرا همه اینفلوئنسر نمی‌شوند؟ این کتاب برای شماست».

اما یکی از ضعف‌های کتاب برای مخاطب ایرانی نبود زیرساخت فعالیت قانونی و اصولی در فضای مجازی کشور ایران است.

یعنی در کشور ما خیلی این مشاغل به رسمیت شناخته نمی‌شوند و برای همین رعایت اصول ذکر شده در کتاب تقریبا در ایران غیرممکن است.

مشکل بعدی این است که کتاب بیشتر روی دختران اینفلوئنسری تمرکز دارد که با به نمایش گذاشتن زیبایی خود قصد درآمدزایی دارند که خب درنتیجه ترفندها و روش‌هایی که نویسنده معرفی می‌کند تقریبا به درد ما نمی‌خورد.

اما قسمتی که در مورد راه‌اندازی یک صفحه قوی در فضای مجازی تاحدودی می‌تواند مناسب باشد که آن هم خیلی کوتاه است.

کتاب اینفلوئنسر به نویسندگی بریتنی هنسی را انتشارات کوله‌پشتی را با ترجمه آناهیتا دخیلی در ۲۰۶ صفحه منتشر کرده است.

برای خرید این کتاب اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

خروج از نسخه موبایل