کتاب سلبریتی اینترنتی شما را به دنیای سلبریتی‌ها می‌برد

کتاب سلبریتی اینترنتی شما را به دنیای سلبریتی‌ها می‌برد

به گزارش گلونی سلبریتی کیست و به چه کسانی می‌گویند سلبریتی؟ این سوال در کنار عطش دانستن در مورد زندگی سلبریتی‌ها چند سالی است که فضای مجازی کشورمان را درگیر خودش کرده است.

پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی به تازگی کتابی منتشر کرده است به نام سلبریتی اینترنتی که سوالات بسیاری را در زمینه سلبریتی‌ها پاسخ می‌دهد.

کتاب سلبریتی اینترنتی به سوالاتی نظیر شهرت چیست؟ سلبریتی کیست؟ چه کسی از قبل سلبریتی‌ها سود می‌برد؟ تاریخچه سلبریتی جماعت به کجا برمی‌گردد؟ تفاوت آدم‌های معمولی با سلبریتی‌ها در چیست و ده‌ها سوال دیگر پاسخ می‌دهد.

گریم ترنر از دانشگاه کوئینزلند در مورد این کتاب می‌نویسد: کریستال آبیدین کتابی بسیار سودمند نوشته است. این کتاب فهم ما از سلبریتی‌های اینترنتی را به‌روز می‌کند و این کار را با توجهی مثال‌زدنی به تکثیر گونه‌گونی شکل، محتوا، ساختار و مکان این شهرت انجام می‌دهد.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم:

مجموعه‌ای زنده از اطلاعات به‌روز و اثرگذار برای حوزه میکروسلبریتی‌های جهانی. این کتاب مجموعه‌ای اثرگذار از ایده‌ها و استدلال‌های نو را عرضه می‌کند تا به ما کمک کند یکی از پدیده‌های اصلی زمان‌مان را بفهمیم و درباره آن پژوهش کنیم.

شاید خیلی این معرفی که در پشت کتاب آمده است مفهوم و شفاف نباشد.

می‌توان گفت کتاب سلبریتی اینترنتی، سلبریتی‌ها را به عنوان یک پدیده نوظهور در دوران کنونی معرفی می‌کند و اطلاعاتی در مورد شناخت آن‌ها ارائه می‌کند تا مخاطب سلبریتی خوب را از سلبریتی بد بشناسد و فریب بازی‌های سلبریتی‌های اینترنتی را نخورد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: برای بیشتر مردم توجه صرف به واژه «سلبریتی» تصویری دیداری از یک بازیگر زیبای هالیوودی را به ذهن می‌آورد که احتمالاً در مراسم اسکار خرامان روی فرش قرمز راه می‌رود یا احتمالاً شما به یک خواننده پاپ فکر می‌کنید که روی صحنه به صورت زنده برای هزاران هوادار شورمندی که سر پا ایستاده‌اند و با ترانه او می‌رقصند…

کتاب سلبریتی اینترنتی را انتشارات سوره مهر از کریستال آبیدین و با ترجمه دکتر احسان شاه‌قاسمی در ۱۵۶ صفحه منتشر کرده است.

برای خرید این کتاب اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 171505 ساعت خبر : 6:37 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171505
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات