کرونا در جایگاه سوخت ۸ هزار نفر را مبتلا می‌کند؛ آیا آمار اماکن دیگر سانسور می‌شود؟

کرونا در جایگاه سوخت غوغا می‌کند؛ آیا آمار اماکن دیگر سانسور می‌شود؟

به گزارش گلونی تحقیقات جدید پژوهشگران نشان می‌دهد هر جایگاه سوخت می‌تواند ویروس کرونا را به ۸ هزار نفر انتقال بدهد.

این صرفاً تحقیقاتی است که بر روی پمپ بنزین‌ها صورت گرفته، حالا شما این ارقام و آمارها را برای اماکن دیگری مانند مترو و اتوبوس محاسبه کنید.

کرونا در جایگاه سوخت

یک جایگاه سوخت شاید مسقف باشد اما هوای آزاد در آن تردد دارد و سقف بلندی هم دارد. از آن سو تعداد افرادی که زیر این سقف جمع می‌شوند خیلی بالا نیست.

از آن سو این افراد دلیلی ندارد که نزدیک هم بایستند و به خاطر نوع عملکرد پمپ بنزین‌ها خودبه‌خود مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند.

آمارها اما به این دلیل بالا است که یک جایگاه سوخت به خاطر تماس مکرر دست مردم با نازل و دستگاه پمپ بنزین و کارتخوان، مکان مستعدی برای انتقال ویروس است.

حالا اما بیایید این شرایط را برای مترو در نظر بگیریم. مکانی مسقف با سقفی کوتاه، دربسته، بدون امکان دسترسی به هوای آزاد و حضور ده‌ها نفر زیر یک سقف بدون امکان رعایت فاصله اجتماعی.

مترو نیز منبع مهمی در انتقال ویروس کرونا محسوب می‌شود اما چنین تیترهایی را در مورد مترو و اتوبوس نمی‌بینیم. اینکه مثلاً بگویند مترو روزانه فلان قدر آدم را کرونایی می‌کند. یا مثلاً هر دستگاه اتوبوس واحد می‌تواند ویروس کرونا را به فلان هزار نفر انتقال دهد.

به نظر شما دلیل خاصی دارد که آمار انتقال ویروس کرونا در پمپ بنزین‌ها اعلام می‌شود اما آمار انتقال ویروس در اتوبوس‌ها و واگن‌های مترو  اعلام نمی‌شود؟

تا به حال صبح زود روزهای اداری سوار بر اتوبوس و متروهایی که از جنوب تهران به سمت مرکز و شمال در حرکت هستند شده‌اید؟

مردمی که در آن‌ها صورت به صورت روبه‌روی هم ایستاده‌اند را دیده‌اید؟

خوشبینانه‌اش این است که امکان درآوردن این آمار در اتوبوس‌ها و مترو وجود ندارد و بدبینانه آن هم این است که این آمار صرفاً برای این منظور منتشر می‌شود تا مردم از بیرون آوردم وسیله نقلیه شخصی خودداری کنند و خیلی هم ماجرای لغو طرح ترافیک را مطالبه نکنند.

اما شاید بگویید کل کشور که طرح ترافیک ندارد ولی پمپ بنزین دارد. شاید این آمار برای آن مناطق مهم باشد.

قطعاً همینطور است اما چرا در این آمارها مشخص نشده که در کدام منطقه یک پمپ بنزین می‌تواند ۸ هزار نفر را به کرونا مبتلا کند؟

مثلاً در شهری که ۳ هزار نفر جمعیت دارد، این اماکن وجود دارد؟

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 169985 ساعت خبر : 4:34 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=169985
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات