آیا همه مردم از طریق کنکور کاسبی می‌کنند؟ همه مخالفان مافیای کنکور هستند؟

آیا همه مردم از طریق کنکور کاسبی می‌کنند؟ همه مخالفان مافیای کنکور هستند؟

به گزارش گلونی این روزها که بحث برگزاری یا عدم برگزاری کنکور حسابی داغ است، عبارت مافیای کنکور را بارها و بارها می‌شنویم. اما این مافیای کنکور چه کسانی هستند.

آیا همه مردم از طریق کنکور کاسبی می‌کنند؟

سال‌هاست وقتی یک موضوع مورد مطالبه عمومی قرار می‌گیرد و عده‌ای با رای و نظر عموم جامعه مخالفت می‌کنند، دیگران تصور می‌کنند قطعا این عده مخالف از این مخالفت خود سود می‌برند و از اتفاق افتادن مطالبه مردم ضرر می‌کنند برای هم با آن مخالف هستند. این‌ها به مخالفین لقب کاسب را الصاق می‌کنند. مانند کاسب تحریم، کاسب برجام، کاسب فلان و…

یعنی هرکس با نظر ما مخالف است بدون شک سود و منفعتش در آن است و کاسبی می‌کند.

در مورد کنکور هم همین جو شکل گرفت. عده‌ای لغو کنکور را طلب می‌کردند و عده‌ای به لغو کنکور مخالف بودند. خب طبق همان منطق موافقان لغو کنکور شدند افراد دلسوز سلامت مردم و مخالفان لغو کنکور شدند کاسب کنکور و مافیای کنکور.

در حالی که این منطق کاملا غلط است. هستند مخالفانی که نون‌شان در برگزاری کنکور است و از کنکور کاسبی می‌کنند اما نمی‌توان این را به همه تعمیم داد.

راه شناخت کاسب و مافیای کنکور هم گوش کرده به دلیل‌های طرف است. نه آنکه بلافاصله پس از مخالفتش به او انگ کاسب و مافیا بزنیم.

هیچ کس از شنیدن حرف‌ها، دلیل‌ها و سندهای فرد مقابل نمرده است. پس با آرامش کامل به حرف‌های یکدیگر گوش کنیم. شاید نکته‌ای از قلم افتاده باشد.

این نکته را هم لحاظ کنید که خیلی‌ها در چنین ماجراهایی می‌آیند پشت مردم می‌ایستند و فریاد طرفداری از مردم را می‌زنند که به وقتش از این مردمی بودن به اهداف خاصی برسند.

پس آن‌ها هم کاسب هستند اما با منطق قبلی چون این‌ها از لغو کنکور دم می‌زنند پس جزو مافیا و کاسب‌ها نیستند.

در حالی که استاد استادان کاسب‌ها همین بزرگواران هستند. پس بیایید بیشتر دقت کنیم.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

کد خبر : 171206 ساعت خبر : 8:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=171206
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات