اسامی برندگان هفتادوچهارمین دوره جوایز تلویزیونی بفتا اعلام شد

اسامی برندگان هفتادوچهارمین دوره جوایز تلویزیونی «بفتا» (BAFTA) در شاخه‌های مختلف اعلام شد

به گزارش گلونی ایرنا نوشت: جوایز آکادمی فیلم بریتانیا (British Academy Film Awards) یا بفتا جایزه‌ای است که هر ساله به بهترین‌های سینما و تلویزیون در بریتانیا اهدا می‌شود.

شیوع کرونا بر روند و زمان اعلام نامزدها و برندگان جوایز امسال تاثیر گذاشت و اسامی برگزیدگان به جای ۱۷ مه (۲۸ اردیبهشت) دیروز ۳۱ ژوئیه برابر با ۱۰ مرداد ۹۹، در یک مراسم مجازی اعلام شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی، مینی‌سریال تاریخی چرنوبیل به کارگردانی یوهان رنک از مراسم دیروز، جایزه بفتا برای بهترین مینی‌سریال و بهترین بازیگر نقش اصلی مرد را به خانه برد.

این سریال همچنین در مراسم روز هفده ژوئیه (۲۷ تیر) جوایز تلویزیونی بفتا کرفت که برای تجلیل از دستاوردها و مهارت‌های اعضای پشت صحنه برگزار شد نیز با دریافت هفت جایزه خوش درخشید.

اسامی برندگان هفتادوچهارمین دوره جوایز تلویزیونی «بفتا»

گلندا جکسون (Glenda Jackson) برای هنرنمایی در سریال الیزابت گم شده است (Elizabeth is Missing) برنده جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش اصلی زن شد.

جکسون با این سریال پس از بیش از ۲۵ سال بار دیگر به عرصه تلویزیون برگشت. این هنرپیشه ۸۴ ساله انگلیسی نخستین جایزه بفتای خود را در سال ۱۹۷۲ میلادی برای بازی در درام یکشنبه، یکشنبه لعنتی (Sunday, Bloody Sunday) دریافت کرد.

بفتای بهترین سریال درام به پایان دنیای لعنتی (The End of the F***ing World) رسید و نائومی آکی هنرپیشه جوان این مجموعه نیز برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.

ویل شارپ نیز برای بازی در سریال گیری هاجی (Giri/Haji) محصول مشترک انگلستان و ژاپن، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را به دست آورد.

مینی‌سریال چهار قسمتی وقتی آنها ما را می‌بینند (When They See Us) به کارگردانی ایوا دوُوِرنِی (Ava DuVernay) برنده جایزه بفتا در بخش بین‌الملل شد.

جایزه ویژه بفتا ۲۰۲۰ نیز به پاس تلاش‌های بی‌دریغ ادریس البا در راستای ایجاد تنوع نژادی و معرفی استعدادهای جدید به تلویزیون، به این هنرپیشه نام‌آشنای انگلیسی اعطا شد.

پایان پیام

کد خبر : 170298 ساعت خبر : 4:27 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=170298
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات