تابلو بورس تهران و تابلوخوانی

تابلو بورس تهران و تابلوخوانی

به گزارش گلونی دانستن در مورد بورس و الفبای حضور در این بازار پرسود یکی از نیازهای جامعه امروز است که ما در یک مجموعه مطالب می‌خواهیم به کلیدواژه‌های بورس اوراق بهادار کشور بپردازیم.

تابلو بورس تهران و تابلوخوانی

یکی از نیازهای یک سرمایه‌گذار بعد از ورود به بازار سرمایه این است که به تابلو خوانی و بازار خوانی به اندازه کافی مسلط باشد تا بتواند اتفاقاتی را که در تابلو معاملاتی بورس مشاهده می‌کند، تجزیه و تحلیل کرده و با استفاده از اطلاعات به دست آمده به خرید و فروش سهام بپردازد.

شناخت اصطلاحات رایجی که در حوزه بازار سرمایه وجود دارد یکی از نیازهای اساسی هر سرمایه‌گذاری برای ورود به این بازار است و هر سرمایه‌گذاری در بدو ورود به بورس باید با این اصطلاحات آشنا شود.

از طرفی یکی از سایت‌های پرکاربرد برای بررسی و خرید و فروش سهام، سایت مدیریت فناوری بورس تهران به این آدرس استفاده شود که اطلاعات جامعی از معاملات روزانه سهام در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد و سرمایه‌گذار نیز براساس متغیرهای موجود در این سایت تصمیماتی را در خصوص خرید یا فروش سهم اتخاذ می‌کند که همه این موارد مشمول تابلو بورس و بازار خوانی است.

در تابلوی معاملات یک سهم اطلاعات فراوانی از آن در دسترس است که مهم‌ترین آن قیمت سهام است.

در ادامه این مقاله با بررسی سهام شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان به صورت مصداقی با تابلو خوانی و اصطلاحات تابلو بورس بیشتر آشنا می‌شویم.

دسترسی به تابلو بورس از دو طریق بسیار ساده امکان‌پذیر است:

  1. جستوجوی نام نماد در موتورهای جست و جو و کلیک بر روی اولین پیوند یافته شده
  2. ورود به سایت tsetmc.com و استفاده از بخش جستوجوی آن

همین چند ماه پیش بود که با گران شدن دلار و سکه و ارز و طلا ناگهان بورس مورد توجه مردم قرار گرفت.

به دلیل مشکلات اقتصادی سنگینی که کشور با آن روبه‌رو شد پول مردم در بانک‌ها روزبه‌روز بی‌ارزش‌تر می‌شد و در مقابل افرادی که پول‌شان در بورس بود ناگهان به سود چشمگیری دست یافتند.

همین دلیل کافی بود تا سیل مردم به سوی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و کارگزاری‌ها جهت ثبت‌نام برای کد بورسی روانه شود.

ملت از پیر و جوان و زن و مرد جلوی دفاتر پیشخوان صف کشیدند تا وارد بازار بورس شوند و پول‌های خود را به جای پس‌انداز در بانک‌ها، در این آوردگاه اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.

نتیجه هم این شد که افراد فعال در بازار بورس در عرض دو ماه از یک میلیون نفر به پنج میلیون نفر افزایش یافت.

این پایان ماجرا نبود. حالا حدود ۴ میلیون نفر جدید وارد بورس شده بودند که هیچ اطلاعاتی از این بازار نداشتند. آن‌ها حتا با کلیدواژه‌ها، عبارت‌های پرکاربرد و کلمات کاربردی این بازار هم آشنا نبودند. درنتیجه نیاز به آموزش این مباحث به شدت احساس می‌شد.

حالا ما هم در پایگاه خبری گلونی برای افزایش آگاهی مخاطبان از این بازار پرسروصدا مطالبی مختصر و مفید و به زبان ساده را منتشر می‌کنیم تا به آگاهی بیشتر مردم منتج شود.

سایر مطالب آموزشی پایگاه خبری گلونی در مورد بورس را اینجا ببینید و بخوانید.

پایان پیام

کد خبر : 172825 ساعت خبر : 4:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=172825
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات