تالار بورس کجاست؟

تالار بورس کجاست؟

به گزارش گلونی دانستن در مورد بورس و الفبای حضور در این بازار پرسود یکی از نیازهای جامعه امروز است که ما در یک مجموعه مطالب می‌خواهیم به کلیدواژه‌های بورس اوراق بهادار کشور بپردازیم.

تالار بورس کجاست؟

بازار بورس مکانی است که درآن سهام شرکت‌های گوناگون تولیدی خدماتی و سرمایه گذاری داد و ستد می‌شود.

مردم به بازار بورس، بازار سهام هم می‌گویند. اما نام رسمی و قانونی آن بورس اوراق بهادار می‌باشد.

که منظور از اوراق بهادار همان برگه‌های سهام شرکت‌هاست. به مکانی که در آن عمل داد و ستد انجام می‌گیرد تالار معاملات بورس و یا همان تالار بورس گفته می‌شود.

محل تالار معاملات در تهران و آدرس بازار بورس ایران کجاست؟

اصلی‌ترین تالار معاملات بورس کشور در تهران و به آدرس خیابان حافظ – تقاطع جمهوری واقع است. ورود عموم مردم نیز در آن آزاد است.

برای آشنایی با نحوه داد و ستد سهام در بورس می‌توان با مراجعه به تالارهای معاملات بورس به طور عملی آشنا شد و سپس با مراجعه به کارگزاری‌های مختلف بورس که در مکان‌های مختلف شهرها پراکنده هستند فرم درخواست خرید سهم شرکت مورد نظر را تکمیل و در پایان سال مالی و پس از برگزاری مجمع عمومی عادی متناسب با حجم سهامی که خریداری شده از سود مناسب و قطعی که معمولا دو برابر سود بانک‌هاست برخوردار شد.

همین چند ماه پیش بود که با گران شدن دلار و سکه و ارز و طلا ناگهان بورس مورد توجه مردم قرار گرفت.

به دلیل مشکلات اقتصادی سنگینی که کشور با آن روبه‌رو شد پول مردم در بانک‌ها روزبه‌روز بی‌ارزش‌تر می‌شد و در مقابل افرادی که پول‌شان در بورس بود ناگهان به سود چشمگیری دست یافتند.

همین دلیل کافی بود تا سیل مردم به سوی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و کارگزاری‌ها جهت ثبت‌نام برای کد بورسی روانه شود.

ملت از پیر و جوان و زن و مرد جلوی دفاتر پیشخوان صف کشیدند تا وارد بازار بورس شوند و پول‌های خود را به جای پس‌انداز در بانک‌ها، در این آوردگاه اقتصادی سرمایه‌گذاری کنند.

نتیجه هم این شد که افراد فعال در بازار بورس در عرض دو ماه از یک میلیون نفر به پنج میلیون نفر افزایش یافت.

این پایان ماجرا نبود. حالا حدود ۴ میلیون نفر جدید وارد بورس شده بودند که هیچ اطلاعاتی از این بازار نداشتند. آن‌ها حتا با کلیدواژه‌ها، عبارت‌های پرکاربرد و کلمات کاربردی این بازار هم آشنا نبودند. درنتیجه نیاز به آموزش این مباحث به شدت احساس می‌شد.

حالا ما هم در پایگاه خبری گلونی برای افزایش آگاهی مخاطبان از این بازار پرسروصدا مطالبی مختصر و مفید و به زبان ساده را منتشر می‌کنیم تا به آگاهی بیشتر مردم منتج شود.

سایر مطالب آموزشی پایگاه خبری گلونی در مورد بورس را اینجا ببینید و بخوانید.

پایان پیام

کد خبر : 172814 ساعت خبر : 10:51 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=172814
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات